Min lillegutt er et skikkelig matvrak. På 3mndkontrollen fikk vi beskjed fra hs om at hun ikke ønsket at han skulle fortsette oppover kurven da han la litt for godt på seg. Vi fikk beskjed om at vi måtte prøve å gi han mer vann istedet for melk og har prøvd det siden. Nå var han over 8 kg på 4mnderskontrollen, og jeg tror han er nærmere 9 nå. Skal på hs på 5mnd kontroll neste uke og da regner jeg jo med å få litt tilsnakk. Da skal vi veie, og jeg kjenner jeg gruer meg litt.Hadde ikke brydd meg om dette hadde det ikke vært for helsesøster. Gutten er jo perfekt i mine øyne, han må jo få mat når han er sulten, og begynner jo å bli aktiv, åle seg langs gulvet snart osv. Og da vil jeg jo tro at det jevner seg litt mer ut.
Han spiser i snitt 1.5-1.7 liter med MME i døgnet. Noe som er litt mye. Vi bruker Hipp 1. Har tenkt tanken på å kanskje gi noen av flaskene med Hipp 2 da denne er litt mer mettende. Vi prøver å gi grøt/grønnsaker/mos ca to ganger daglig men føler ikke han drikker mindre melk av den grunn. Noen som har noen tips/erfaringer? Bør jeg ikke bry meg så mye om dette? Synes jo det er galskap å "slanke" en liten baby, men ønsker jo samtidig ikke at han skal bli fryktelig overvektig heller...
Han spiser i snitt 1.5-1.7 liter med MME i døgnet. Noe som er litt mye. Vi bruker Hipp 1. Har tenkt tanken på å kanskje gi noen av flaskene med Hipp 2 da denne er litt mer mettende. Vi prøver å gi grøt/grønnsaker/mos ca to ganger daglig men føler ikke han drikker mindre melk av den grunn. Noen som har noen tips/erfaringer? Bør jeg ikke bry meg så mye om dette? Synes jo det er galskap å "slanke" en liten baby, men ønsker jo samtidig ikke at han skal bli fryktelig overvektig heller...