Baby sover kun når han holdes

Septemberbaby__

Flørter med forumet
Min gutt på 4,5 mnd sover kun i armene til meg eller pappaen på dagtid. Har prøvd å legge han ned i vugge/seng utallige ganger, men han våkner enten med en gang eller etter maks 5 min og klarer ikke å sovne igjen av seg selv. Å la han ligge å gråte er ikke et alternativ. Noen som har opplevd det samme og har tips til hvordan han kan legges ned uten å våkne? Han sover godt i vogn, så lenge den er i bevegelse.

Har samme `problem` her, bare at lille er litt over 1 måned. Har ingen gode råd men håper du noen får noen :)

Ingen tips, annet enn at det er HELT vanlig. [emoji4] Eldstemann her sov kun oppå meg/pappaen på dagtid de første månedene (bæretøy ftw!), og fra 4-5 mnd kun i vogn fram til hun sluttet med dagsoving da hun var 2 år. Fordelen var jo at jeg fikk gått meg minst en tur om dagen. [emoji12] Hvis jeg ikke gadd å gå tur måtte jeg stå ute og trille vogna fram og tilbake til hun sovnet, men det var ofte jeg sto og trillet opp mot en halvtime bare for at hun skulle sove en halvtime (så en time totalt, altså) ...

Last edited:
Han er ikke plaget med refluks da?
Min var helt lik. Han hadde stille refluks. Etter at han fikk spesialkost greide han endelig å sove liggende på dagtid.

Han er ikke plaget med refluks da?
Min var helt lik. Han hadde stille refluks. Etter at han fikk spesialkost greide han endelig å sove liggende på dagtid.

Refluks har jeg ingen kjennskap til! Han sover liggende på natten for da samsover vi, så det er kun på dagtid det er vanskelig å få til. Kan det likevel være refluks?

Tror det er ganske vanlig, min på nå 20 måneder sov helst oppå meg store deler av første leveåret, og er det noe vil han gjerne ha kroppskontakt enda. Bæresjal og godt sovehjerte på mor var redningen her

Refluks har jeg ingen kjennskap til! Han sover liggende på natten for da samsover vi, så det er kun på dagtid det er vanskelig å få til. Kan det likevel være refluks?
Ja, min sov godt om natten, for da spiste han jo ikke noe særlig. Andre symptomer kan være mye hikke, hoste, tett nese...

Skjønner. De har jo stort behov for nærhet disse små <3

Ja! <3 Jeg pleide (og gjør det enda) å benytte sjansen til å ta meg en hvil selv, enten å ligge og slappe av å se på TV/lese, eller sove selv. Helt nydelig å bli tvunget til en liten time-out, det er jo nok unødvendig styring iløpet av dagen, det er jo godt å bare nyte og! Min kunne jo etterhvert legges ned, så jeg kunne det om jeg måtte fikse noe ila dagen, evt hadde jeg ham i bæreselen :)

Men støtter det med å sjekke om noe er galt altså! For endel handler det jo om fysiske ting og :)

Begge mine to sover kun på magen, både i vuggen, sengen og i vognen Men så sover de i hvertfall godt, og jeg får gjort det jeg må.

Min gutt på 4,5 mnd sover kun i armene til meg eller pappaen på dagtid. Har prøvd å legge han ned i vugge/seng utallige ganger, men han våkner enten med en gang eller etter maks 5 min og klarer ikke å sovne igjen av seg selv. Å la han ligge å gråte er ikke et alternativ. Noen som har opplevd det samme og har tips til hvordan han kan legges ned uten å våkne? Han sover godt i vogn, så lenge den er i bevegelse.

Sånn hadde vi det også, det går over. Du må bare holde, bysse, amme, bære, og gjøre hva enn som funker for babyen. <3

Det blir bedre! Eldste var 6 mnd når det ble bedre. Sov kun på oss eller vognen i bevegelse. Sov bare 15-30 min hver gang

Har du prøvd å svøpe babyen?
Min eldste var sånn..yngste også, helt til jeg svøpte, nå sover hun alene i sengen, 4 uker gammel :)
(Pass på å svøpe på riktig måte).

På vår jente på 2 mnd funker nattasanger som vi har lastet ned fra Spotify. Vi har også en jente som ligger på magen vår også. Hun sover med musikken hele natten.

Back
Topp