Baby, sommer og sol.

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Kan babyene være med ut på stranda osv.? Eller må de holdes vekk en viss tid?

De skal selvfølgelig ikke utsettes for direkte sol og varme, men betyr det at jeg og baby må være hjemme, mens storesøster og pappaen koser seg på stranden? :rolleyes:

Når er de evt. gamle nok til slike ting? Vet jo det finnes uv-telt osv. :)

Det finnes de som tar med nyfødte babyer til syden, så jeg tror det skal gå bra. Skygge ( parasoll) lite klær og mye drikke. Så skal de klare seg fint. :) bare bruk sunn fornuft du, så går det så fint atte.. ;)

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Det finnes de som tar med nyfødte babyer til syden, så jeg tror det skal gå bra. Skygge ( parasoll) lite klær og mye drikke. Så skal de klare seg fint. :) bare bruk sunn fornuft du, så går det så fint atte.. ;)

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli
Takk for svar! :)
Drar jo ikke på stranda de første dagene akkurat, men litt tråkig om en skulle måtte holde seg helt unna hele sommeren.
Trenger jo ikke å være så lange stunden heller.
Sambo trodde nemlig at sol og strand var utelukket for babyer. Men jeg må jo tenke litt på storesøster også, som sikkert vil ut! Mye av ferien blir jeg alene med begge barna, så må jo finne på noe. :)

UV-telt er veldig kjekt og skygge så klart. Man får jo all verdens ting i dag, UV-drakter, UV-hatter osv osv...
Er problemfritt å ta med babyen på stranda så lenge man har litt skygge og sunn fornuft i behold. ;)

Jeg tenker absolutt å nyte sommeren videre med baby, bare holde ham unna direkte sol og være mest mulig i skygge. Kommer selv til å savne bading etter fødsel, da jeg eeeelsker å bo i vannet, men men... ;-) får vasse da!

Jeg tenker absolutt å nyte sommeren videre med baby, bare holde ham unna direkte sol og være mest mulig i skygge. Kommer selv til å savne bading etter fødsel, da jeg eeeelsker å bo i vannet, men men... ;-) får vasse da!
Ja, det er jo skygge også! :-)
Jeg er ingen badeengel selv, men datteren min er jo det, så må jo på strandtur når været tillater det.
Synes det er viktig å ikke begrense storesøster pga. "lillesøster kan jo ikke det...." Da tror jeg det er garantert at sjalusien kommer. Lovet henne trilleturer med is, og tur til parken og stranden.
Så veldig godt å høre at dette går bra, og at det er flere som tenker det samme! :-)

Ja, det er jo skygge også! :-)
Jeg er ingen badeengel selv, men datteren min er jo det, så må jo på strandtur når været tillater det.
Synes det er viktig å ikke begrense storesøster pga. "lillesøster kan jo ikke det...." Da tror jeg det er garantert at sjalusien kommer. Lovet henne trilleturer med is, og tur til parken og stranden.
Så veldig godt å høre at dette går bra, og at det er flere som tenker det samme! :-)

Det tror jeg du gjør lurt i ja :-)

babyer er jo ofte ganske medgjørlige og kan tas med over alt ;) Ville nok ikke stusset på å tatt med babyen til stranden - men som skrevet over - skygge, godt med drikke og godt vett :) Ville nok dekket til med litt klær i tillegg og brukt solkrem i tillegg siden det kommer uvstråler til i skyggen også. Om det blir fint her så vil vi nok være en del ute - blir ikke noe ferie i sommer, så må jo gjøre noe her og :)

Jeg blir alene med mine tre i nesten hele sommer, så vi skal definitivt på stranden :)

Back
Topp