baby som står opp kl 5!!!!

bebenr2

Flørter med forumet
er sååååå lei!

gutten har funnet ut at han ska stå opp kl 5 hver morgen nå!

han har våkne kl 6 før og det synes vi var greit egentlig, det må han gjøre uansett når han begynner i bhg!

han legges kl 19 hver kveld etter stell, og får ikke mat om natten. pleier kanskje å sette tutt på plass fra 0 til 2 ganger om natten.
Han får pupp ca kl 1745, så grøt ca 1815.

*har vurdert å legge han litt senere, men mannen tror ikke det vil hjelpe. Hva synes dere?
*Har prøvd å bare legge han igjen i seng mange ganger, men gir opp etter hvert. Ja bør kanskje ikke gi opp, bør bare fortsette så forstår han nok til slutt???
*Sover han for mye på dagen? mellom 2-3 timer fordelt på 2 lur?
*får han kveldsmat for tidlig?

hva gjør vi feil???
begynner i jobb snart igjen og da må jeg være på jobb 730, hadde vært greit om han sov til 6 igjen!

noen som har erfaring med noe som har fungert!

Noe som han har begynt med etter at han var syk? For meg høres det ikke ut som du legger han for tidlig, J legges normalt 1830-1900 (alt etter hvor mye hun har sovet på dagen). Hun får grøt, så melkeflaske i sengen. Prøvd det? J sover kanskje max. max. 2,5 time, helst 1,5-2 timer om dagen, men ingen er jo like :) hvordan er han når han våkner da, griner eller i godt humør? håper dere finner ut av det!

uff så kjedeliiig... høres ikke ut som han legger seg for tidlig nei :/ men går jo alltids ann og prøve legge han seinere :) han sove rikke for mye på dagen, og kveldgrøten gis ikke for tidlig[:)] (mine meninger)[;)]

Jeg har en gutt som er akkurat lik... Det hender han kanskje sover til 05.30 også av og til, men det er max. Det høres ut som vi har like rutiner elles og. Jeg har prøvd ALT tror jeg for å få han til å sove litt lengre på morningen, men han våkner så tidlig uansett.. Jeg har prøvd å legge han både senere og tidligere, men han sover like lenge uansett om jeg legger ham 5 eller 8... Det er helt merkelig...

Gi gjerne beskjed hvis du finner noe som funker [;)]

Lykke til! [:)]

Min sin er så vrang at jo lenger han er våken, jo tidligere står han opp! Så veit ikke om jeg tror at det å holde han lenger oppe hjelper...

ORIGINAL: lille snegle

Noe som han har begynt med etter at han var syk? For meg høres det ikke ut som du legger han for tidlig, J legges normalt 1830-1900 (alt etter hvor mye hun har sovet på dagen). Hun får grøt, så melkeflaske i sengen. Prøvd det? J sover kanskje max. max. 2,5 time, helst 1,5-2 timer om dagen, men ingen er jo like :) hvordan er han når han våkner da, griner eller i godt humør? håper dere finner ut av det!

når han våkner kl 5 som han har gjort de to siste netter så griner han...
vi hadde en periode tidligere hvor han våknet kl 0530, så bestemte vi at han ikke skulle våkne før 6 og innførte noen rutiner:ikke ut av senga før 6, da slo vi på lys så skulle jeg amme, og da våknet han ikke før 6 etter noen dager.
Vi sluttet med det fordi han ville ikke spise når lyset var på, da skulle han hoppe på oss og leke istedet!

vi har blitt enig med mannen nå at vi skulle prøve på de samme rutiner igjen, så håper at etter noen dager vil det ordne seg.

det er ting til vi har merket også! vi har begynt å legge han i senga hans for å sove på dagtid, da sover han mye lengre enn han gjorde når han sov i vogn... så kan være at han sover for mye på dagen.
Nå ska vi legge han i seng for morgenlur og i vogn for ettermiddagslur.

TAKK FOR SVAR!!! var kjekt å lese, og få ulike synspunkter.

vi synes også at det er greit å legge han kl 19. da har vi litt av kvelden for oss også og det trenger vi!

Dere kan forsøke å gi han en flaske melk når dere selv legger dere for kvelden?
Her våknet Milan i 4-5 tiden en laaang stund, men det er heldigvis over nå. Men han spiser en flaske ca 23 (+/- en time), og så spiser han igjen i 4-5 tiden, og så står han opp rundt 6. Evt 7 i sjeldne tilfeller.

Uff, slitsomt! synes 06 er extremt tili jeg da!! Vi legger han ca kl 20 og da ligger han til 08.00, men i det siste våknet fleeeere ganger for å få seg pupp da. Men avvenner han nå, så han får ikke pupp i sengen lengre! Men hadde nektet å ta han opp før kl 06, ammer du han i sengen, så kan du jo prøve å kutte ut det også?! JEg legger bestant ned minien, gir han tutt og koseklut frem til vertfall 07.30! Han får ikke LOV å stå opp før. Men alle unger er forskjellige, og alle på tilpasse hva som passer seg best, lykke til[:)] Ps; her er også morgenhvilen i senga og midthvilen i vogna, funker greit, for må ofte bysse han midt i kvilen i vogna for at han skal sove lengre enn 20 min i slengen!

ja nå er kjempe trøtt til og med etter at jeg tok lur samtidig som han i 1 og halv time...

har ikke tenkt å begynne med flaske på kvelden nå, han sover, men forstår godt tanken bak den... kanskje prøve å gi han grøt 15 min senere kan hjelpe, mulig han bør få større porsjon nå også, de vokser jo.

Hehe[:D] Mi våkner også klokka 5. det har ho gjort lenge!
Da er det morning for ho, ho er lys våken, sulten og leikesjuk[:D]
Vi har innfunne oss med det no vi da, at det er da dagen starter, også sover vi heller når ho sover frste luren sin.

Mi legger seg rundt klokka 18.00, vi har ingen positive erfaringer med å prøve å legge ho seinere. ho blir bare overtrøtt og våkner meir om natta + at ho vil opp like tidlig.

Har egentlig ingen råd. synes du gjør alt rett eg, iforhold til mat og soving[:D]

ORIGINAL: Klesklypa

Hehe[:D] Mi våkner også klokka 5. det har ho gjort lenge!
Da er det morning for ho, ho er lys våken, sulten og leikesjuk[:D]
Vi har innfunne oss med det no vi da, at det er da dagen starter, også sover vi heller når ho sover frste luren sin.

Mi legger seg rundt klokka 18.00, vi har ingen positive erfaringer med å prøve å legge ho seinere. ho blir bare overtrøtt og våkner meir om natta + at ho vil opp like tidlig.

Har egentlig ingen råd. synes du gjør alt rett eg, iforhold til mat og soving[:D]

takk :-) ja må kanskje bare akseptere det, ska først prøve noen små ting så hvis det ikke blir bedre så blir det bare sånn.

Her får min grøt kl 19:00 og legges til ca. kl 20:00 med MME som siste måltid. Smokk og koseklut er alltid på plass. Da sover han til kl 09:30. Noen ganger sovner han igjen etter ny bleie og påfyll i magen. Jeg har vært "streng" hele veien, men like påpasselig ang. at han ikke skal grine seg ihjel heller. Småsutring går an.

Hvor mye grøt får han nå? Siden du vurderer å øke det måltidet.

Håper det seg til eller evt. har du en liten morgenfugl i hus. [:)]

Ingen aning:)

Elles synes eg ikkje dåke har det så fælt, når han har pleid å sove i 12 timar uten mat :) :p

Kva med å gjere som alle andre må, når dei skal venne babyen av med mat når han våkner kl 05? Gje smokken og nekte å ta han opp? Gje ei flaske med vatn? :)

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Her får min grøt kl 19:00 og legges til ca. kl 20:00 med MME som siste måltid. Smokk og koseklut er alltid på plass. Da sover han til kl 09:30. Noen ganger sovner han igjen etter ny bleie og påfyll i magen. Jeg har vært "streng" hele veien, men like påpasselig ang. at han ikke skal grine seg ihjel heller. Småsutring går an.

Hvor mye grøt får han nå? Siden du vurderer å øke det måltidet.

Håper det seg til eller evt. har du en liten morgenfugl i hus. [:)]

han får en vanlig porsjon og frukt...

ORIGINAL: sorciere_

Ingen aning:)

Elles synes eg ikkje dåke har det så fælt, når han har pleid å sove i 12 timar uten mat :) :p

Kva med å gjere som alle andre må, når dei skal venne babyen av med mat når han våkner kl 05? Gje smokken og nekte å ta han opp? Gje ei flaske med vatn? :)

det er sant det du sier, og forventer ikke at han ska sove til 9, men til 6 hadde vært kjempe greit. er bare redd at det blir tidligere og tidligere...
ska prøve å ikke gi oss nå, gjør som da vi tok nattavvening.

mario våkner tidligre da han får tenner.

ORIGINAL: LilleBolle!

mario våkner tidligre da han får tenner.

kan også være det ja, han har fått sin første tann den siste uke, og nr 2 er på vei også. sr også at andre begynner å komme ned.

Back
Topp