Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gulping er helt normalt, også prosjektil-gulp.
Det kan være alt fra bare normal umodent fordøyelsessystem til luft i magen til refluks.
Heldigvis er det som oftest mer ubehagelig for mammahjertet enn for babyen.
Pass på å la henne ligge flatt en stund etter måltidet, rape henne rolig og husk at gulping i seg selv ikke er farlig.
Ammer du? Mye formelk kan ofte gi mer gulping, så la i så fall litt gå i en klut/flaske før du gir henne puppen.
Gir du mme kan det være en idé å bytte merke, men hun er jo såpass liten enda at det er ikke sikkert det er det som er årsaken.
Det ser veldig voldsomt ut når de er så små, akkurat som når de hikker eller hoster.Jeg ammer, ja får så ont i meg... ser virkelig brutalt ut for den lille kroppen... men hun er heldivis helt rolig etterpå. Sover kjempe tungt nå
Snuppa her gjør det samme, står fontene ut både munnen og nesa hennes et par ganger om dagen på det verste. Hun svelger mye luft under amming pga sterk utdrivingsrefleks hos meg, så her har det hjulpet å koble henne av puppen underveis og rape henne, for så å legge henne til på samme bryst igjen. Raper igjen når hin har spist seg ferdig på første brystet, og gjentar på motsatt side. Dersom jeg har litt spreng og melka renner veldig fort, pleier jeg å tømme noe i ei fille først, da svelger hun mindre luft men må allikevel rapes underveis. Nå som vi har gjort det en stund pleier hun å kave ved puppen og slippe taket selv når hun trenger å rape, så de lærer fort disse små. Nå hender det også hun brekker seg i forkant av sprutgulpen og da rekker vi å finne filla og sprette ut av sofaen før fontena står. Helsesøster sa til meg at det er melk iblanda mye spytt som kommer opp, så selv om det virker som enorme mengder så er det noe igjen i magen også. Hvis baby virka sulten igjen etterpå så skulle jeg tilby mat, men som regel er snuppa her avslappa og tilfreds og sovner etter ei runde med spying.to ganger i dag, en gang i morges og en nå i kveld har lillemor "spydd"... helt uten forvarsel gulper hun opp alt av melk. Virker helt forferdelig og mammahjertet får så vondt...
Noen som vet hva dette kan skyldes?
Snuppa her gjør det samme, står fontene ut både munnen og nesa hennes et par ganger om dagen på det verste. Hun svelger mye luft under amming pga sterk utdrivingsrefleks hos meg, så her har det hjulpet å koble henne av puppen underveis og rape henne, for så å legge henne til på samme bryst igjen. Raper igjen når hin har spist seg ferdig på første brystet, og gjentar på motsatt side. Dersom jeg har litt spreng og melka renner veldig fort, pleier jeg å tømme noe i ei fille først, da svelger hun mindre luft men må allikevel rapes underveis. Nå som vi har gjort det en stund pleier hun å kave ved puppen og slippe taket selv når hun trenger å rape, så de lærer fort disse små. Nå hender det også hun brekker seg i forkant av sprutgulpen og da rekker vi å finne filla og sprette ut av sofaen før fontena står. Helsesøster sa til meg at det er melk iblanda mye spytt som kommer opp, så selv om det virker som enorme mengder så er det noe igjen i magen også. Hvis baby virka sulten igjen etterpå så skulle jeg tilby mat, men som regel er snuppa her avslappa og tilfreds og sovner etter ei runde med spying.