Baby som sovner ved brystet

Vinterrose

Andre møte med forumet
Hei, håper noen har noen gode råd til en litt fortvilet førstegangsmamma :help

Har en 2,5 måned gammel baby som er vanskelig å amme spesielt på morgen/formiddag. Hun kan gi tegn til at hun er sulten, men sovner så fort hun er lagt til brystet eller bare etter noen få sugetak. Tror hun får nok søvn ellers, men jobber hardt med å holde henne våken under amming, det er ikke lett. Noen ganger må jeg gi opp, men så fort jeg legger henne fra meg våkner hun og vil ha mat. Vi prøver igjen, men det samme skjer, og vi kan holde på sånn i mange timer. Til slutt må jeg gi henne flaske for å være sikker på at hun får i seg noe (har gitt MME i tillegg den siste måneden, siden hun ikke gikk opp nok i vekt). Hun er blitt sjekket for stramt tungebånd, og hun har egentlig godt sugetak (må jobbe litt med det nå etter at hun begynte å få flaske). Ellers er hun stort sett blid og fornøyd, og på ettermiddag/kveld spiser hun mye bedre. Er jo redd dette går hardt utover produksjonen min når hun ikke spiser mer enn det hun gjør, og mange ganger tenker jeg at det hadde spart oss for veldig mye tid og fortvilelse hvis vi bare hadde gått over til MME, men jeg har ikke lyst til å gi opp ammingen :sad010

Andre med tilsvarende trøtte babyer her? Hva gjør dere for å få det til?
 
Last edited:
Hei. Slik va min første og. Det var litt styr.
Bli obs på når sovinga starter. Og slutter. Og ta gjerne trilletur når ungen ska sove.
Bli obs når de er våkne
De har en rytme i kroppen.
Jeg måtte tidlig begynne med flaske. Hadde ikke nok. Og hun va sulten. Har du melk er du heldig.
Det er viktig med rolighet rundt ungen.
Sove ungen dårlig? Vi hadde sånn natta sang på. Slik at at ungen fant ro i musikken.
 
Back
Topp