Baby som snorker

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Leste en plass at babyer ikke skal snorke, og om de gjør det betyr det at luftveiene ikke er ordentlig åpne..

Men altså, min har snorket og hvest når hun puster helt siden fødselen. Klarer ikke sove når jeg ligger ved siden av henne fordi jeg bare ligger og hører på pusten. Uansett hvordan jeg snur henne, og løfter haken fortsetter det. Har nevnt det for helsesøsteren, og for legen på 6 ukerskontrollen, men ingen av de sa noe særlig om det så jeg tenkte at det var greit, men nå begynner jeg å bli litt usikker.

Burde jeg ta henne med til en annen lege?

Min helsesøster sa det var helt normalt. At babyer lager masse lyder når de sover. Men er du i tvil, så er det ingen tvil, pleier jeg å si. Da sjekker du heller om så bare for å slippe å bekymre deg. :)

Min snorket som en gammel mann tok det opp på 6 ukers kontrollen, fant ikke noe, hørtes også surklinende lyd i brystet, men det er gått bort begge deler og snart 4 mnd nå, husker ikke hvor lenge det varte...

Gutten min på snart to snorker som huset rister, og det har han vel stort sett gjort siden han var baby :p

Men i dette tilfellet tror vi det er polypper og store mandler da, så det er i alle fall det som trolig er grunnen her :-)

Men har nå hørt flere små babyer som har snorket litt. Du får høre igjen med lege om du er usikker :-)

Gjør hun det om hun får ligge litt høyere med hodet også?

Kan være myk brusk i luftrøret som gjør det.
Ikke så uvanlig heller.

Men kan jo være greit å sjekke det opp hvis du bekymrer deg :-)

Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig frem til 6 mnd iallefall. Jeg skyllet nesen til minste med saltvann, i perioder hver kveld/morgen. Og plutselig så var hun helt bra. Virket alltid "litt tett" de første mnd.

Yngste her gjør det ofte men det er fordi hun er snørrete og tett i nesa. Men bortsett fra forkjølelse så skal egentlig ingen snorke.

Kan huske at mine snorker litt som babyer også, men det ervjo greit å høre med hs hvis du er bekymret

Okei, høres ut som det ikke er helt uvanlig. Men skal høre med helsesøster en gang til neste gang jeg er der. Takk for svar :)

Back
Topp