Baby som nekter å sove...

Det skjønner jeg godt! Jeg tar kontakt med fastlegen min i morgen, og håper på rask time. Håper hjelpen du får eller har fått vil hjelpe for deg og dere. En veldig fortvilende situasjon for hele familien.
Ja, fy fader. Det går virkelig utover hele familien:( jeg skjønner bare ikke hva jeg klaget over da vi hadde ett barn;) håper legen tar tak i det og at du får hjelpen du trenger. Vi får trøste oss med at vi VET at de er i stand til å sove godt og at de kommer til å gjøre det igjen:)
 
Sniker fra mai 2017:
Har hatt det slik med lillesjefen fra han var ca en mnd halvannen gammel.
Vi kan holde på i to til tre timer for å få han til å sove, uansett hvor trøtt han er så er det samme greia.
Ingenting funker, så må bare ri bølgen.
Han sover veldig godt på dagtid, i vogna ute. Tar max fem minutter så sover han der. Men i senga? Krig tvert.
HS og jeg har konkludert med lakenskrekk rett og slett.

Håper det blir bedre [emoji4] bare hold ut [emoji4]
 
Ja, fy fader. Det går virkelig utover hele familien:( jeg skjønner bare ikke hva jeg klaget over da vi hadde ett barn;) håper legen tar tak i det og at du får hjelpen du trenger. Vi får trøste oss med at vi VET at de er i stand til å sove godt og at de kommer til å gjøre det igjen:)
I kveld sovnet hun etter byssing og bæring og f... oldemor! Det varte i 20 minutter. :arghh:
 
Sniker fra mai 2017:
Har hatt det slik med lillesjefen fra han var ca en mnd halvannen gammel.
Vi kan holde på i to til tre timer for å få han til å sove, uansett hvor trøtt han er så er det samme greia.
Ingenting funker, så må bare ri bølgen.
Han sover veldig godt på dagtid, i vogna ute. Tar max fem minutter så sover han der. Men i senga? Krig tvert.
HS og jeg har konkludert med lakenskrekk rett og slett.

Håper det blir bedre [emoji4] bare hold ut [emoji4]
Kan hs seriøst konkludere med lakenskrekk? Samme her, det soves veldig godt i vogna på dagtid. Og godt er nå det... Men det er disse kveldene da, som fort blir til svarte natta!
 
Samme her, har vært sånn i et par mnd. Den siste uken har vi kunnet lagt ham ned litt tidligere (ca kl 22), så håper vi går lysere tider i møte :D
 
Samme her, har vært sånn i et par mnd. Den siste uken har vi kunnet lagt ham ned litt tidligere (ca kl 22), så håper vi går lysere tider i møte :D
Vi er tydeligvis mange som er i samme båt da.. Så helt unormalt er det kanskje ikke! Men fortvilende ja! Lille her er SÅ trøtt at hun sovner i armene våre, men hylgriner når hun blir lagt ned i sengen. Spenner seg med hele seg stakkars liten. ❤️
 
Vi er tydeligvis mange som er i samme båt da.. Så helt unormalt er det kanskje ikke! Men fortvilende ja! Lille her er SÅ trøtt at hun sovner i armene våre, men hylgriner når hun blir lagt ned i sengen. Spenner seg med hele seg stakkars liten. [emoji173]️

Uff, så leit! I dag fikk jeg lagt ham kl 21, så her ser det ut til at det går bedre og bedre. Krysser fingrene for at det gjør det hos dere også snart <3
 
Uff, så leit! I dag fikk jeg lagt ham kl 21, så her ser det ut til at det går bedre og bedre. Krysser fingrene for at det gjør det hos dere også snart <3
Tusen takk! :)
 
Da finnes det håp... :) Jeg opplever henne som veldig trøtt nå i kveld, men hun ville ikke sove. Vi tok henne opp inne på rommet hennes, og bysset henne i søvn. Nå gjenstår det å se hvor lenge hun sover da... Når har barnet ditt siste hvilen før kvelden?
Siste hvilen legges hun til mellom 15 og 16, sover ca 1 time. Da er hun trøtt når hun våkner, så vi roer ned og koser ei lita stund, før vi begynner kveldsrutinene med grøt og stell. Det går aldri mer enn 1.5 time fra hun våkner og til hun er i seng, kortere tid om hun viser tegn på å være trøtt tidligere. Snuppa vår blir glassaktig i blikket og rolig, da er hun trøtt og veldig klar for senga. Når hun begynner å gni seg i øynene eller gjespe, er hun i ferd med å bikke over til overtrøtt. Rekker hun å bikke får vi alltid kveldee med uro og gråt har vi funnet ut. Vi har brukt mye tid på å prøve å lære oss signalene hennes, og nå tror jeg (kanskje) vi nærmer oss løsninga.
 
Siste hvilen legges hun til mellom 15 og 16, sover ca 1 time. Da er hun trøtt når hun våkner, så vi roer ned og koser ei lita stund, før vi begynner kveldsrutinene med grøt og stell. Det går aldri mer enn 1.5 time fra hun våkner og til hun er i seng, kortere tid om hun viser tegn på å være trøtt tidligere. Snuppa vår blir glassaktig i blikket og rolig, da er hun trøtt og veldig klar for senga. Når hun begynner å gni seg i øynene eller gjespe, er hun i ferd med å bikke over til overtrøtt. Rekker hun å bikke får vi alltid kveldee med uro og gråt har vi funnet ut. Vi har brukt mye tid på å prøve å lære oss signalene hennes, og nå tror jeg (kanskje) vi nærmer oss løsninga.
Takk for svar! Da skal det prøves ut i kveld!
 
Kan hs seriøst konkludere med lakenskrekk? Samme her, det soves veldig godt i vogna på dagtid. Og godt er nå det... Men det er disse kveldene da, som fort blir til svarte natta!
Hun gjorde det i samarbeid med meg ja.
Hadde en runde med lillesjefen på 3,5 time igår, sovnet i armene mine, men med en gang jeg la han ned så var det påan igjen. Jeg var selv slik da jeg var liten, fra dag 1 til jeg var 1,5 år gammel, så lillesjefen slektes nok på meg [emoji23]

Har du prøvd å gjøre senga lik vognen? Ta vognbagen eller vognposen og legge den i sengen, slik at den minner mer om vognen siden det går bra på dagtid?
Det funket dessverre ikke hos oss, men det er verdt forsøket [emoji4]
 
Hun gjorde det i samarbeid med meg ja.
Hadde en runde med lillesjefen på 3,5 time igår, sovnet i armene mine, men med en gang jeg la han ned så var det påan igjen. Jeg var selv slik da jeg var liten, fra dag 1 til jeg var 1,5 år gammel, så lillesjefen slektes nok på meg [emoji23]

Har du prøvd å gjøre senga lik vognen? Ta vognbagen eller vognposen og legge den i sengen, slik at den minner mer om vognen siden det går bra på dagtid?
Det funket dessverre ikke hos oss, men det er verdt forsøket [emoji4]
Hadde en skikkelig runde igjen i går vi også, men tok henne ikke ut av rommet som vi har gjort tidligere. Nå er hun nettopp ferdig med siste dupp, så vi prøver legging 18.30-19 i dag. Har ikke prøvd vognbagen i senga, men hun har en sånn lang hunde-bamse som ligger formet rundt henne, og den luner veldig. Lykke til med legging i kveld.
 
Ingen endring å melde om herfra... Men jeg var hos legen i dag og forklarte situasjonen. Han tenkte at hun kunne ha vondt i magen, så vi starter med miniform fom i dag. Har dere erfaring med det? Eller evt kiropraktor?
 
Ingen endring å melde om herfra... Men jeg var hos legen i dag og forklarte situasjonen. Han tenkte at hun kunne ha vondt i magen, så vi starter med miniform fom i dag. Har dere erfaring med det? Eller evt kiropraktor?
Vi forsøkte minifom de første ukene pga luft i magen, uten merkbar effekt dessverre! Men det betyr ikke at det ikke funker for dere. Jeg krysser fingrene:)
 
Back
Topp