Baby som nekter å sove på dagen

Linkii

Forelsket i forumet
Gutten min er 3 mnd og strever med å finne roen. Kan skrike opp til 2 timer før han sovner. Sover da 20 min før hab våkner og skriker igjen. Han blir aldri ferdig uthvilt. Han skriker og svetten renner, han står i helspenn. Han tar kvelden kl 19:00, ammer to ganger iløpet av natten. Står opp kl 06:00. Helsestasjonen mener han kanskje har refluks. Men hvorfor sover han sååå godt på natten, mens på dagen bare skriker han? Andre som har det sånn? Når storebror var baby sov han gjerne 2-3 timer om gangen.
 
Vi har hatt det slik, han har roet så nå siste 3-4 ukene. Han er 4mnd i dag. Har sovet fint på natt 2-3 amminger, ligger flatt. På dagen derimot sov han bare i sele hvis vi bevegde oss eller i vippestol med vibrasjon og vipping. Nå kan han sovne på armen min også legger jeg han over i leandervugga. Da sover han alt fra 10 min til 45/60. Han sovner enda ikke i vogn eller godtar å trille i den.
 
Kan være at han sovner oppå deg? Litt pes kanskje, men bedre enn ingen ting :) lille her sover korte økter på dagen, men om jeg har han i bæresjal eller på brystet sover han som en bjørn i dvale :D
 
Jeg syns det virker litt aldersbetinget jeg? Kanskje jeg tar fullstendig feil, men vi opplever det samme med tvillingene. Det har roet seg litt nå på grunn av sykdom(de er for slitene rett og slett), men vi har vel hatt det sånn i 2-3-4 uker.. ikke så mye skriking, men urolige, finner ikke ro, bruker laaaaaaang tid på å sovne og våkner raskt igjen. Super slitsomt mens det står på... sender deg en klem
 
Vi har hatt det slik, han har roet så nå siste 3-4 ukene. Han er 4mnd i dag. Har sovet fint på natt 2-3 amminger, ligger flatt. På dagen derimot sov han bare i sele hvis vi bevegde oss eller i vippestol med vibrasjon og vipping. Nå kan han sovne på armen min også legger jeg han over i leandervugga. Da sover han alt fra 10 min til 45/60. Han sovner enda ikke i vogn eller godtar å trille i den.

Høres ut som min sønn også... Han er 3mnd snart og har ikke roet seg ned veldig. Liker ikke vogn heller, så håper min roer seg ned snart :)
 
Høres ut som min sønn også... Han er 3mnd snart og har ikke roet seg ned veldig. Liker ikke vogn heller, så håper min roer seg ned snart :)
fra han var 4mnd og 1uke så har vi kunne begynt å endelig trille turer og han sovner i vogna når vi triller. Nå er han 4mnd og 3 uker og kan fortsette å sove i 30 min+ når vogna stopper etter trilling[emoji1319] så det skjer fort framskritt når de først roer seg[emoji6]
 
Vi har det slik, 4 mnd! Sover bra på natt ( våkner tidlig og ligger Og skravler) men sliter så med dagsoving. Skal kun trilles i søvn. Og vugger jeg i vognen på terrassen, kan hun sove. Men da 40 min. ( mot 2 -3 timer ute) blir så innmari sint før hun slukner.
 
Opplevde dette i 4 mnd alderen. Er en urolig periode der de begynner å oppleve at verden er litt større.

Følg barnet ditt så kommer soverutinene på plass igjen på dagtid
 
Back
Topp