Baby som konstant våkner etter30 min

Bkno3237032

Andre møte med forumet
Kan nesten still klokken etter når minstemann våkner. Uansett om han legges i vugge, seng, bil osv så er søvnen på maks 30 min.
Han er 5 mndr straks. Noen som har det på samme vis og har knekt koden?

Går mye med bæretøy. da kan han sove lengre vêd bevegelse.
 
Helt likt her! 5,5 mnd og det har vært slik en god stund. De fleste dagsøvnperiodene varer på minuttet 30 min. Et par ganger har vi et unntak. Som akkurat nå, da var hun fortsatt veldig trøtt da hun våknet. Med litt hjelp (pupp) sovnet hun videre. Sover nå snart 2 timer, men med 3 oppvåkninger i den tiden.
Har lest litt om at de endrer søvnfasene og får mer av den lette søvnen som de våkner av, det er derfor det skjer. Stort sett er snuppa fornøyd etter 30 min, vi har ca 4 av de mellom kl 10-20.
 
Kanskje det hjelper å la babyen sove av seg selv; altså at man ikke forsøker å bysse det i søvn. At babyen er sliten nok til å sovne selv. Har sett mødre som forsøker å få barnet til å sovne i så lang tid, at babyen blir uthvilt og mamman sliten uten at man får det resultatet man ønsker
 
Min sov 5-20 min hvis jeg ikke hadde han i bæresjal og gikk i timesvis. Rundt et halvt år kunne han sove i vogna, men måtte fortsatt være i bevegelse. Ting ble bedre, men først flere måneder etter bhg.start. Veldig slitsomt.
 
Babyen trenger nærhet, og å bli bysset eller båret eller ammet i søvn. Sånn er de skapt. ;)
De er ikke laget for å sove i lange strekk av gangen. Hjelper bæretøy bruker du bæretøy.
Hjelper puppen bruker du puppen. Hjelper det å bære.....

Ikke forvente at babyen skal sovne på egenhånd, det er overambisiøst og ikke sunt for babyen.
 
Her funket det å gå over til innesoving i vår seng og amme med en gang han våkna. Fikk han da over i ny søvnsyklus. Kan det funke for dere? Eller om han sover i vogn, vugge på vogna før han våkner, etter typ 25 min og over i neste søvnsyklus?
 
Her sov hun bare lenge om hun sov oppå meg eller ble bært i bæreskjald;-) det varte gaaaanske lenge:)
Etterhvert sov hun litt lenger om hun ble ammet og bysset i søvn og fikk sove i senge vår på dagen ( vi samsov det på natten også):)

Nå er hun 11 mnd og må fremdeles ammes/busses i søvn og sove i sengen vår men hun kan ofte klare å sove ca 1 t i vognen også nå da, det gjor ikke hun tidligere:)

Har ALDRI fått henne til å sovne av seg selv, har altid måtte være i bevegelse, bysses, ammes etc for å klare å sovne. Men regner med det går seg til etterhvert. Har sett gradvis endring hos henne hele veien:)
 
Takker for alle svar.
Vi bysser og koser og ammer i massevis. Bruker bæretøy mange ganger daglig.

Kjenner jeg er sliten nå. Vil ikke klage. Men 30 min søvn er for lite. Kun to lurer i dag. Ene i bilen og andre i vognen. Noe som gjør baby grinete og sur. Ved leggetid mye styr. Våkner også etter 30 på kvelden. Og må begynne leggerutine på nytt igjen. Kan bruke to timer på legging om kvelden. Ammer hyppig om natten og. Samsover. Og det trives jeg med.

Baby er i tillegg blitt engstelig for andre enn nærmeste familie. Så avlastning er vanskelig. Er jo ikke lett for noen å gå trilletur når han våkner etter 30 min og ikke vil ligge lengre
 
Takker for alle svar.
Vi bysser og koser og ammer i massevis. Bruker bæretøy mange ganger daglig.

Kjenner jeg er sliten nå. Vil ikke klage. Men 30 min søvn er for lite. Kun to lurer i dag. Ene i bilen og andre i vognen. Noe som gjør baby grinete og sur. Ved leggetid mye styr. Våkner også etter 30 på kvelden. Og må begynne leggerutine på nytt igjen. Kan bruke to timer på legging om kvelden. Ammer hyppig om natten og. Samsover. Og det trives jeg med.

Baby er i tillegg blitt engstelig for andre enn nærmeste familie. Så avlastning er vanskelig. Er jo ikke lett for noen å gå trilletur når han våkner etter 30 min og ikke vil ligge lengre

Å skjønner godt at det er slitsomt. Min var også veldig selektiv i den alderen, bare pappaen og jeg som var i orden.
 
Storesøster var sånn. Ble bedre da hun var ca 1,5 år! Jeg var fryktelig sliten da hun var ganske lik om natta også. Lillesøster var mer bedagelig anlagt og har hele veien sovet bedre. Vi merket forskjell allerede på fødestua for storesøster sov omtrent ikke hele sykehusoppholdet heller.. Men hold ut, det blir bedre!!
 
Min sov 20 min på trilleturer. Da ville han opp og ble kjempesint hvis han måtte fortsette å ligge. Ble bedre da vi bytta til sportsdelen, men vogna måtte være i konstant bevegelse. Ellers tilta det helt for han. I bil bare skreik han og det varte til nå i sommer( akkurat fylt 2 år). Jeg skjønte vel egentlig allerede på føden at han ikke kom til å sove så mye:rolleyes: Han bare skreik.
 
Min var også sånn fra han var 3-6 måneder. Sov aldri lengre enn 30 min på dagtid. Det ble skikkelig intenst fordi han trengte tydelig mer søvn, og jeg fikk ingen pustepauser gjennom dagen. Man rekker veldig lite på 30 min, og man får iallfall ikke hentet seg inn :( Men plutselig en dag da han hadde bikket 7 måneder sov han dupp på en time og tre kvarter, og nå har han som oftest en lengre lur gjennom dagen, og et par korte på 30 min.
 
Back
Topp