Baby som kaver ved puppen

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Babyen min på litt over 3 uker begynte for en ukes tid siden å kave med puppen. Det har bare blitt verre og verre. Likevel hadde hun lagt veldig godt på seg denne uken og melken renner før jeg rekker å ta av bhen så alt tyder på at jeg har nok melk. Hun har riktig sugetak. Hun er rolig og suger og svelger godt de første 3-5 minuttene men så begynner hun å tulle. Hun drar i brystet, og slipper. Så gaper hun og smatter og vil ha mer, og om det tar for lang tid skriker hun. Kobler henne på igjen, hun suger alt fra 10 sekund til noen minutter og så begynner det igjen. Slik holder vi på til hun til slutt er mett og sovner.. De første ammingene om dagen er det minst tull, da kommer sikkert melken raskere. Idag har jeg prøvd å bytte bryst hver gang hun begynner å tulle og det har fungert greit frem til kvelden, da er det maks noen minutter suging før det starter. Får jo vondt i puppene av det her!!

Noen med erfaring som har noen tips?

Har tenkt på om hun kan ha en låsning som gjør at det er vondt å ligge lenge siden hun ble tatt med vakuum. Men virker ikke helt sånn siden kavingen alltid begynner etter melken har sluttet å renne og at hun kaver mer om kvelden enn morgenen..
 
Var sånn med begge mine. Med første prakket helsesøster på meg flaske fordi hun ikke var fornøyd med vekta så derfor ble ammingen ødelagt. Fikk ikke tilstrekkelig hjelp, bare en quick fix.

Men andremann gikk det heldigvis over. :) Og jeg nektet da helsesøster atter en gang ville at jeg skulle gi flaske. Endte med å amme han i 2,5 år. :)
 
Helt normalt. På ettermiddagen og kvelden renner melken saktere og melken er i mindre mengde (mindre formelk) og mye fetere (bunnmelk).
 
Back
Topp