Baby som ikkje sover

MammAnn

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Lillegutt er veldig ofte slik at han ikkje klare å sovne når han er trøtt, det resultere i en overtrøtt gutt som skriker og ikkje klare å finne roa uten å bli byssa rundt heile tida, ut å køyre bil eller trille. Men han har også lett for å våkne når han blir flytta frå en plass til ein anna. Det er so frustrerende, spesielt når eg e aleine med to unga. Får ikkje gjort so mykje her heime når det er sånn.

Noken her som har det slik og har noken råd og triks? Prøver å få han til å ta smokk so han kan finne roa med den og sovne lettare, men ingen hell so longt. Hjelpe meg:-)

Jeg pleier som regel og gi lillemor flakse på senga, med lyset av! Å det funker her! Da sover hun som regel i 4-5timer, også er det opp for mat igjen :-)

Vet ikke om du har prøvd det men ;) kanskje verdt et forsøk?:D

Har vært borti overtrøtt baby ja, ikke kult! Vet ikke hvor gammel den lille er, men her har vi begynt litt smått med rutiner. Som regel rundt kl 22 +/- så har han fått siste måltid. Da har vi tidligere på kvelden bytta om til pysj og tatt kveldsstellet. Gir han pupp inne på soverommet og legger han ned i vugga. Setter på musikkfunksjonen og vugger litt på senga før jeg går ut. Etterhvert så går jeg ut av rommet, også kommer jeg inn til han når han gir lyd fra seg. Som regel innen en halvtime så har han sovnet.
Ellers så kan det være lurt å komme den lille i forkjøpet. Hva skjer før h*n blir overtrøtt? Er det noe man kan endre på der?
Du har sikkert prøvd alt, men sang/musikk ser ut til å roe mini her.
Kanskje gi en bitteliten dose med mme etter siste ammingen i et par dager sånn at du kan få etablert en rutine?

Vi bruker Lili sleep-app med støvsuger-lyd, når hun er overtrøtt eller har kolikk tendenser. Fungerer veldig bra:) Roer seg ned og sovner ofte veldig raskt:)

Sliter litt med dette på kveldstid . Da er det best at pappaen bysser, han som ikke lukter mat...men det hjelper vel ikke deg.
Innimellom hjelper det å legge en klut litt sånn halvveis over/foran ansiktet hennes.

Når du flytter han over pleier du å ha et teppe godt rundt han? Slik at han ikke merker overgangen så mye fra deg til senga? Pga her våkner lillemor om ikke, pga senga gjerne er kaldere. Men om man har teppe, merker hun ikke at det er kaldt. De små elsker jo varmen.

Vi bruker Lili sleep-app med støvsuger-lyd, når hun er overtrøtt eller har kolikk tendenser. Fungerer veldig bra:) Roer seg ned og sovner ofte veldig raskt:)

Hvor finnes denne Appen? Finner ikke noe når jeg søker på det du skriver.. :)

Sniker fra september...
Jeg har hørt om det som kalles White Noise som kan spilles for en urolig baby, men det jeg lurer på er hvor nærme babyen legger dere da mobilen, og hvor høyt spiller dere det?

Fant den :D foreløpig funket den faktisk..
Hun sovnet mye lettere. Spennende å se om det har noe for seg i kveld da :D

Sniker fra september...
Jeg har hørt om det som kalles White Noise som kan spilles for en urolig baby, men det jeg lurer på er hvor nærme babyen legger dere da mobilen, og hvor høyt spiller dere det?
Jeg lasta ned appen! Og hun slokna med en gang :o noe så rart! Haha :D denne skal brukes ofte :-D

Vi har også den white noise appen, har ikke prøvd den enda, men vet at kjøkkenvifta og vifta på badet funker :p

Hvor finnes denne Appen? Finner ikke noe når jeg søker på det du skriver.. :)
Søk opp white noise som app. Gratis og har masse lyder som støvsuger :)så det var fler som skrev det nå hehe

Last edited:
Hvilken lyd bruker du mest? Og hvordan legger du telefonen i forhold til babyen?
Det går kun i støvsuger 1. Har det på ipaden. Må ha den ganske nært, 10-15cm. Pga at lyden er så lav. Vet ikke om det er likt på telefon. Bare test det litt frem:)

Back
Topp