baby som ikke vil sove.

x1xStarshine

Betatt av forumet
Hei, merker at det er leeenge siden jeg har skrevet her nå, sikkert ikke siden før snuppa kom til, men håper noen tar seg tid til å svare fordi.
Lurer på hvordan dere går frem for å få de små til å sove? Snuppa vår har fast legge tid kl 8, kl 7 begynner jeg å gi henne grøt, derretter bader hun, så er det å ha på nattdrakten, og til slutt amming. Så tror ikke rutinene det er noe feil på.

Fram til hun var to tre måneder var hun veldig grei å legge, sovnet av seg selv uten et klynk. Men nå er det somregel ett mareritt, kan bruke opp til 2 timer på å få henne til å sove. Hun blir helt hysterisk å skriker og skriker. Jeg har prøvd å være inne hos henne til hun sovner, men da blir hun bare værre. Jeg tar henne opp og roer henne. Men hun blir like hysterisk så fort hun blir lagt ned igjen. Det ender ofte med at hun får komme opp igjen, og er da selvfølgeli blid som en sol. Virker ikke som hun har vondt noen plass.
Sambo mener at vi bare skal la henne skrike litt, til hun skjønner at det ikke er noen vits, at hun ikke blir tatt opp, og like godt kan sove. Men, det kjenner jeg at jeg er veldi imot.

Begynner å bli utslitt, å lurer på om noen har noen gode råd?

Ble veldi langt dette men.

JEG tror ikke babyer i den alderen er så utspekulerte at det hjelper å la dem skrike litt, men det er det sikkert delte meninger om:)

Kan være tenner på vei??

Selv har vi fått snudd opp ned på alt av rutiner, og har skjønt at det kommer til å forandre seg frem til 1 års alderen:/

Jeg kan dessverre ikke hjelpe så mye, men kan fortelle at vi har det på noenlugne samme måte her....
Hun blir lagt kl 19.00 da sover hun 30min - 1 time, så begynner tøyset. Må ofte vugge henne i vuggen til hun sovner, men hun våkner gjerne etter 10 min, 15 min, 30 min. Sånn er det hele kvelden. Først i 22 tiden sover hun kanskje 1 time før jeg må ned igjen og gi mat.

Slitsomt i lengden, føler jeg løper som en strikkball hele kvelden. Jeg regner med det er en periode, og at det kanskje vil bedre seg når hun begynner å spise fast føde i 6 mnd alderen. Men har hørt at det godt kan holde på sånn lengre.....

Det har vært skikkelig ille de siste to ukene, før det var det færre turer ned etter legging. Har prøvd å redusere sovingen på dagen, noe som ikke hjalp. Følte det faktisk var bedre om hun sov de timene hun ønsket selv på dagen.

Dette er vel en del av sjarmen med å ha barn vil jeg tro[;)]

Jeg er nok enig med din sambo.. men ikke at hun skal hylle altså.. bare gi sutt gå ut gå inn igjen bysse gå ut gi sutt osv men ikke ta opp og ut av rommet..

Eller kanskje legge henne litt senere.. her legger Dylan seg mellom 2030 og 2100 ca

ohhh Gratulerer med liten i magen [:D][:D][:D][:D]

Har vel egentlig ikke noe råd til deg, men ville bare si at vesla hadde også en periode som hun var helt krakilsk når det var tid for sengen. Vet det er flere som i perioder har slitt med det samme, så er sikker bare sånn det er for mange. Men kan love at det går over etter en stund [:D] 

Grattis med en til i magen [:D][:D][:D]

Eg tror også eg ville latt henne ligge i senga med mindre hun hyler. Hvis hun bare griner litt/klager ville eg gått inn til henne regelmessig (hver2-3 minutt) og gitt henne sutten og strøket litt på henne. Som du sier selv blir det bare værre hvis du sitter der, og tar du henne opp må du gjennom samme kampen når du legger henne igjen uansett.

Her tar eg ikke gutten opp med mindre eg hører at det tydeligvis er noe galt, kan høre forskjell om det bare er klaging eller om han har vondt eg ihvertfall[:)] Men så er eg heldig som har en gutt som lærte (uten at vi gjorde noe særlig for det) å sovne selv når han var ca 6 uker og det er ikke så ofte han griner når vi legger ham. Skjønner at det sikkert er tungt hvis snuppe bare griner og griner, men eg tror hun lærer fort at hun ikke blir tatt opp hvis du holder ut. Og eg tror ikke hun har vondt av det så lenge hun får kjenne at du er tilstede men at du bare ikke tar henne opp.[:)]

Ja går rykter om at du et den første gravide julijenta-grattis[:)][:)]

Hadde samme problemet med Thea Sofie, men jeg valgte en kveld med litt ekstra energi og satt ved siden av sengen hennes imens hun hyla av sinne. Strøk henne på kinnet/hånden og sang litt(tror ikke hun hørte det)[&:]
Neste kveld gikk det bedre, og nå går leggingen veldig bra, men noen unntak nå som tennene er på full far opp såklart!

Kosli å høre fra deg!
Lykke til med legging!!

Sitter å leser igjennom mine gamle tråder. Må bare få avkrefte at jeg er gravid igjen :) var bare tickeren min som starta på nytt igjen siden jeg ikke hadde sletta den :) Så når oktober kom starta den opp på nytt... :)
Skal vertfall sove en hel natt før jeg i det heletatt bestemmer meg om Emma Alice skal få flere søsken ;)
Så beklager at jeg lot dere tro d. Har vært veldig sløv til å være her inne på juli forumet :)

Når du tar ungen opp etter en lang skrikeøkt lærer ungen at det hjelper å skrike og kommer bare til å skrike mer.

Skal dere kjøre grinekur ville jeg kjørt det helt og fullt ut i tre dager, istedenfor litt her og der. Da tar det de tre dagene og så er det somregel kraftige forandringer. (Så lenge det ikke er noen annen grunn til at hun skriker enn at hun ikke vil legge seg da selvfølgelig)

Må si meg enig med din samboer her. Har brukt mild skrikekur med begge våre, å de legger seg som en drøm:) men som sagt er det delte meninger om dette med skriking, så tror man bør kjenne på seg hva som er rett for hver enkelt. Men vis hun gråter å styrer i to timer, vil jeg tro hun tilslutt vil ha bedre av å lære seg å sovne, selv om det innebærer noen dager med hyling. Lykke til:)

Back
Topp