Baby som ikke vil sove

Emilie2015

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Er det noen andre som har babyer som ikke vil legge seg, verken på dagtid eller om kvelden, som kanskje har noen tips eller bare litt sympati?

Føler dagene bare består av å få lille til å sove og ikke så mye annet. Hun nekter helt til hun er stuptrøtt og sovner på puppen. Hører støtt om foreldre som legger babyen da og da, og lurer på hvordan i all verden mam bare LEGGER en baby! ;)

Hun er verdens snilleste solstråle ellers, men vil bare ikke sove samme hvor trøtt hun er.
 
Er det noen andre som har babyer som ikke vil legge seg, verken på dagtid eller om kvelden, som kanskje har noen tips eller bare litt sympati?

Føler dagene bare består av å få lille til å sove og ikke så mye annet. Hun nekter helt til hun er stuptrøtt og sovner på puppen. Hører støtt om foreldre som legger babyen da og da, og lurer på hvordan i all verden mam bare LEGGER en baby! ;)

Hun er verdens snilleste solstråle ellers, men vil bare ikke sove samme hvor trøtt hun er.

Det er veldig veldig mange barn som ikke sovner av seg selv altså! Så du må ikke føle at alle gjør det :) tror det i hovesak handler om at alle babyer er ulike jeg! Frøkna vår er lett å få i søvn foreløpig, men med storebror måtte jeg trille 6 timer om dagen da han hadde behov for så mye søvn og våknet når vogna stoppet :p

Har du forsøkt å trille på dagtid? Mange må jo det ;)
 
Det er veldig veldig mange barn som ikke sovner av seg selv altså! Så du må ikke føle at alle gjør det :) tror det i hovesak handler om at alle babyer er ulike jeg! Frøkna vår er lett å få i søvn foreløpig, men med storebror måtte jeg trille 6 timer om dagen da han hadde behov for så mye søvn og våknet når vogna stoppet :p

Har du forsøkt å trille på dagtid? Mange må jo det ;)

Hører at jeg var like vanskelig å få i søvn av mine foreldre, så hun ligner nok bare på meg.

Ja, hun skriker med en gang vi legger henne i vogna. Før var det en sikker ting å gjøre for å få henne til å sovne, men nå roer hun seg ikke ned uansett hvor lenge vi triller. Savner å trille tur, men kanskje ikke seks timer ;)
 
Prøvd bæretøy? :) Eller er det det at du vil hun skal sovne selv?

Her vugges/trilles/bæres det i søvn på dagtid. Ja eller ammes i søvn.

På kvelden ammes hun ofte i søvn. Om hun ikke sovner under amming, sovner hun med sutt og kos.
Sovner altså ikke alene lengre.
 
Det er ikke veldig ofte at jeg legger henne og hun sovner av seg selv. På kvelden er det som regel pupp til hun sover/halvsover. På dagtid er det samme rutine eller trilling i vogn.
Bæretøy er et godt tips hvis det ikke allerede er prøvd!
 
Min sovner heller ikke av seg selv til vanlig. Det har kun skjedd 4-5 ganger på kvelden når han har vært dautrøtt og ferdig med pupp. Da har han sutret og jamret litt før han har "svimt" av midt i et klynk. Håper vi kommer dit at han sovner selv, men det tar nok litt tid. Nå sovner han som regel til pupp på kvelden, ellers blir det litt byssing. På dagtid sover han i vogna, trilles eller gynges i søvn...
 
Jeg har ikke noe håp om at hun skal sovne av seg selv! Det skjønner jeg ikke at noen babyer kan ;)

Jeg føler jeg har prøvd "alt", både vogn, bæresjal, amming, byssing.. Det eneste som fungerer er bilen, der sover hun. Mannen har med bilen på jobb om dagene og hun kan vel ikke sove i en bilstol hele tiden heller.

Hun er jo så trøtt, men vil bare være våken..
 
Jeg har ikke noe håp om at hun skal sovne av seg selv! Det skjønner jeg ikke at noen babyer kan ;)

Jeg føler jeg har prøvd "alt", både vogn, bæresjal, amming, byssing.. Det eneste som fungerer er bilen, der sover hun. Mannen har med bilen på jobb om dagene og hun kan vel ikke sove i en bilstol hele tiden heller.

Hun er jo så trøtt, men vil bare være våken..


Finn billyd på opptak ;)

Når lille var helt ny spilte jeg noen ganger woumbsounds fra YouTube. Stor effekt hadde det. :p
 
Back
Topp