Baby som ikke vil sove alene

Lille meg 90

Glad i forumet
Har en liten baby på 3 uker som må ha kroppskontakt hele tiden. H*n nekte å sove alene uten å få kroppskontakt. Jeg har også en gutt på 3 år som kreve mamma kos og oppmerksomhet. Noe han får lite av da babyen kun vil ligge i armene på meg eller pappaen. Alt dette fører til at storebror blir lei seg og slår seg vrang. Så no lurer jeg på. Hvordan får jeg babyen til å sove litt uten å kreve kroppskontakt?. Jeg vil så gjerne kose mye å bruke masse tid på storebror. Men som jeg skrev, så blir det vanskelig.
 
Har en liten baby på 3 uker som må ha kroppskontakt hele tiden. H*n nekte å sove alene uten å få kroppskontakt. Jeg har også en gutt på 3 år som kreve mamma kos og oppmerksomhet. Noe han får lite av da babyen kun vil ligge i armene på meg eller pappaen. Alt dette fører til at storebror blir lei seg og slår seg vrang. Så no lurer jeg på. Hvordan får jeg babyen til å sove litt uten å kreve kroppskontakt?. Jeg vil så gjerne kose mye å bruke masse tid på storebror. Men som jeg skrev, så blir det vanskelig.

Kjøp et elastisk bæresjal :) eller en sele som passer til nyfødt, eks ergobaby embrace.
Babyen kommer til å klare å sove for seg selv når den er klar, men greit å ha armene fri til storebror allerede nå!
Du kn også prøve å svøpe babyen men helt vanlig at kun kroppskontakt funker.
 
Kjøp et elastisk bæresjal :) eller en sele som passer til nyfødt, eks ergobaby embrace.
Babyen kommer til å klare å sove for seg selv når den er klar, men greit å ha armene fri til storebror allerede nå!
Du kn også prøve å svøpe babyen men helt vanlig at kun kroppskontakt funker.
Takk for tips:). Skal se om jeg finner et sjal:)
 
Jeg brukte både sjal og sele nye, med nr 2 og 3 for å ha armene fri. En ting vi også gjorde var at jeg hver dag satte av min 30 min alene tid med storesøsken hvor pappaen tok babyen. Det hjalp mye! Da ble de mye mer tolmodige og forståelsesfulle.
 
Har en liten baby på 3 uker som må ha kroppskontakt hele tiden. H*n nekte å sove alene uten å få kroppskontakt. Jeg har også en gutt på 3 år som kreve mamma kos og oppmerksomhet. Noe han får lite av da babyen kun vil ligge i armene på meg eller pappaen. Alt dette fører til at storebror blir lei seg og slår seg vrang. Så no lurer jeg på. Hvordan får jeg babyen til å sove litt uten å kreve kroppskontakt?. Jeg vil så gjerne kose mye å bruke masse tid på storebror. Men som jeg skrev, så blir det vanskelig.

Tenker også at den lille er såpass liten at det er også litt naturlig at h*n ønsker nærhet. Det er vell det fjerde trimesteret de prater om. Så anbefaler evt et bæresjal eller tilsvarende. Da får baby mye nærhet, og du blir litt mer fri :Heartred
 
Enig med andre her om bæretøy. Min på nå 5 mnd var akkurat slik som bitteliten, skikkelig klistermerke fram til litt over tre måneder, så løsna det.
Anbefaler å lese om fjerde trimester.
 
Back
Topp