Baby som ikke vil leke på gulvet alene

Januarbaby2017

Glad i forumet
Noen flere som har det?

Han kan til tider leke alene opptil en halvtime, men stort sett kommer han krabbende bort til meg og vil opp og sitte på fanget eller bli bært. Om jeg sitter på gulvet med han og leker vil han også helst sitte på fanget. Og sutrer til jeg tar han opp.

Det er vel nærhet han vil ha, men gud så slitsomt, han kommer krabbende etter meg overalt så jeg får såvidt gått på do :p

Bør jeg bli litt flinkere til å ikke ta han opp med en gang kanskje?
 
Akkurat slik er det her også! Noen ganger kjempeflink, og stort sett forfølging.
Så har ingen løsning til deg, men signerer problemstillingen. Syntes egentlig hun blir flinkere og flinkere til å leke for seg selv, men så er vi plutselig tilbake til at jeg må underholde.

Jeg prøver å ikke plukke opp når hun sutrer, men heller distrahere med en leke på gulvet. Men resultatet blir jo da allikevel at jeg må slutte med det jeg driver med og blir sittende på gulvet (og fungerer som klatrestativ). [emoji4]
 
Samme her. Er vi andre steder enn hjemme er det spennende å leke og utforske, men hjemme er det å henge på mamma som teller. Bruker stort sett dagen til å sitte på gulvet med ham, da leker han litt mer eller henger på meg mens han danser.

Prøver å komme oss en god tur ut hver dag så han får nye impulser og jeg litt fri fra at han henger på meg
 
Min eldste var også slik. Han kunne ikke leke alene før han var 10 mnd. Da løsnet det og ble bedre. Begynte i barnehagen 18 mnd og en av de barna som kunne aktivisere seg selv.

Kjenner en med en jente, hun lekte mye alene på gulvet som baby og må nå aktiviseres med aktiviteter hele tiden og hun er 3 år.

Tilknytning er det viktigste, om det tar litt tid før de leker alene så gjør det ikke så mye tenker Eg. Selvfølgelig litt slitsomt for deg.
 
Oh yes, samme her! Var sååå flink til å leke alene før, men nå er det bare meg og pappaen som gjelder.. men her vil han ikke sitte på fanget og ha nærhet, neida, han vil klatre og opp og stå. Han er veldig på utforsker’n for tida, og tror han veldig gjerne vil opp. Det eneste han har fått til å klatre/dra seg opp på er oss, så da er det nok (dessverre) naturlig for han å oppsøke oss når han vil det [emoji849]
 
Har hatt det sånn her over en lengre periode, det gikk over rett før ho ble 9mnd [emoji846]
 
men her vil han ikke sitte på fanget og ha nærhet, neida, han vil klatre og opp og stå. [emoji849]

Her også! Opp og stå, klatre på, og gjerne undersøke om ører, nese og hår sitter godt nok på plass hos de voksne! [emoji23]
 
Så godt å høre at jeg ikke er alene :)

Når vi er på besøk så er han helt annerledes, men der er det jo mye andre impulser og ofte andre som aktiviserer han.

Håper det blir bedre snart :p
 
Er jo fint å øve seg med nye 'leker'. Alt fra Tupperware bollen til hårbørsten. Nye ting er jo alltid spennende, og da kan "snike seg" bort. Merker frøkna blir flinkere og flinkere. Innimellom kan jeg til og med gå inn i naborommet uten at hun følger etter! [emoji23][emoji23]
 
Back
Topp