Baby som ikke liker morsmelkerstatning

Guest
Hei! Jeg har en jente på 8 mnd som jeg har ammet frem til nå. Hun har aldri fått erstatning i løpet av ammeperioden. Hun trappet selv gradvis ned ammingen, og ville til slutt ikke ha mer morsmelk selv om jeg prøvde å tilby henne jevnlig. Hun har aldri brukt flaske, men gikk rett fra morsmelk og over på tutekopp. Hun spiser 5 måltider fast føde daglig, hvor måltidene består av grøt, brødskive, middag og frukt. Til måltidene drikker hun vann, og hun drikker også vann mellom måltidene. Hun har koppen lett tilgjengelig og tar den selv og drikker. Jeg har fått beskjed av helsestasjonen at jeg nå bør gi henne morsmelkerstaning til måltidene. Problemet er at hun ikke liker morsmelkerstatning. Om jeg lager dette og gir henne i koppen brekker hun seg og en kan tydelig se at hun synes det smaker vondt. Jeg har prøvd flere typer, og gitt henne den både varm og kald, men hun viser samme reaksjon. Er det uheldig at hun ikke drikker melk? Får hun i seg nok kalsium? Har latt henne smake litt på syrnet melk og youghurt, og det liker hun. Men hun er jo for liten både for vanlig kumelk og syrnet melk, ikke sant? Hun er ellers en fornøyd jente som utvikler seg fint, og viser god vekt- og lengevekst. 
 
Back
Topp