Baby som hater bleieskift

Nøve25

Blir kjent med forumet
Min lille på 4 uker HATER bleieskift. har prøvd «alt»
Bytter i senga, på stellebord, matte på gulvet osvosv…
Har prøvd og varme opp rommet, pakke henne inn, synge, snakke, bytte når hun sover og sikkert enda mer.
Men hun hylskriker når vi bytter.
Hun er ikke sår i baken og gråter lite ellers.

har noen tips? Får så vondt av henne..
det verste for min del er jo på nettene hvis hun bæsjer. Da vekker hun seg selv og meg skikkelig.

har liksom et ønske om koselige stunder på stellebordet men nå har det blitt til at jeg skifter så fort som mulig slik at vi blir ferdige og kan trøste etterpå.

Når er det hun begynner å gråte? Ved avkledning eller når selve bleien er av?
Tenker det evt går an å trøste når gråten begynner, og så legge ned igjen og fortsette. Det er jo dessverre en nødvendighet å bytte bleier >< Hvis du får til å trøste underveis, så kan man jo forlenge stellestunden med litt bar-rumpe-tid.

Baby her, hater bare å bli kald. Så hvis rommet er for kaldt, synes hun ikke skift er noe gøy hun heller... Men utenom det, går det helt fint.. :p

Legg to håndklær under overste del av stellematta sånn at den ikke ligger helt flatt, og ha et helseteppe rullet som en i rundt babyens hode og overkropp. Da kan du dytte helsesteppe på hver side av kroppen under armene. Den nyfødte kjenner seg mer støttet og trygg.
Ellers har begge mine likevel skreket infernalsk på stellebordet og hatet bleieskift. Det ble bedre en eller anne gang før 3 mnd, men jeg husker ikke helt når :p
Uansett - de koselige stellestundene kommer ❤️

Sniker.

Dette kommer seg! Sånn har vi hatt det også, med to stk, men de innfinne seg etterhvert med at stelling er noe som må gjøres.

Sniker.

Akkurat sånn hadde vi det også. Hørtes jo ut som at han ble mishandla hver gang vi skifta bleie, hyyylte, men ga seg med en gang vi løftet han opp. Rakk liksom aldri noe mer enn å kun skifte bleie, så fort som mulig.
Jeg syns ikke det var noe gøy og prøvde alt mulig. Men det blir bedre! :) Her ga det seg når han bikket 2 mnd. Vi hang også opp en uro over stellebordet rundt samme tid, sånn til å trekke opp med melodi, og det hjalp veldig. Nå kan han ligge der lenge og kose seg med å se på dyrene som snurrer rundt :happy:

Min lille på 4 uker HATER bleieskift. har prøvd «alt»
Bytter i senga, på stellebord, matte på gulvet osvosv…
Har prøvd og varme opp rommet, pakke henne inn, synge, snakke, bytte når hun sover og sikkert enda mer.
Men hun hylskriker når vi bytter.
Hun er ikke sår i baken og gråter lite ellers.

har noen tips? Får så vondt av henne..
det verste for min del er jo på nettene hvis hun bæsjer. Da vekker hun seg selv og meg skikkelig.

har liksom et ønske om koselige stunder på stellebordet men nå har det blitt til at jeg skifter så fort som mulig slik at vi blir ferdige og kan trøste etterpå.
Føler seg kanskje utrygg når hen blir naken? På samme måte gråter en del i ved bading. Kan kanskje hjelpe å legge en klut over dem mens du bytter? Det vil nok gå seg til etterhvert. Ellers ville jeg ha forsøkt å synge noe, de fleste babyer liker sang og vil begynne å lytte og glemme seg litt. :-)

Kan det være en låsning som gjør det? Har du prøvd å stelle hen m å snu på siden, ta på bleie pg snu over igjen? I stedet for å ta tak i beina og løfte rumpen opp.. vet ikke om jeg fikk forklart forståelig nå.. men at babyen ligger i sideleie å blir vasket på rumpen. Og snu fra side til side til alt er på.

Back
Topp