Baby som brekker seg... hvorfor?

spireimagen <3

Andre møte med forumet
Har ei jentetutte som er 9 dager gammel som brekker seg (uten oppkast og gulp) flere ganger daglig (ca 10-20-30 ganger) hvorfor gjør hun dette? har spurt helsesøster og flere på ammepoliklinikken, men ingen vet nøyaktig hvorfor.. de antar at det er "nyfødtbrekninger", men dette bruker jo å gi seg etter 1-2 døgn etter fødselen??

Hei!

Nå har jenta di blitt noen dager eldre siden du spurte, har brekningene gitt seg? Er dette noe hun har gjort fra hun ble født? Har du kraftig melkeproduksjon? Kan det være at jenta di har litt for mye melk i magen og brekker seg men svelger ned igjen melken før den kommer opp i munnen? I forhold til om dette skulle ha med ammingen å gjøre så tenker jeg overproduksjon, du kan lese artikkelen vår om overproduksjon her, og se om det er gjenkjennelig for deres situasjon.

Ammehjelpen svarer ikke på medisinske spørsmål eller spørsmål som ikke er relatert til amming, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med lege dersom du bekymrer deg for dette og det virker å være ubehagelig for jenta di.

Dersom du tror det kan ha med produksjonen din å gjøre eller du har flere spørsmål så svarer jeg gjerne på det :)

Masse lykke til!

Med vennlig hilsen

Ammehjelper Ingebjørg :)

Back
Topp