Baby som biter

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Noen som har erfaringer eller tips til hva jeg bør gjør når ungen biter? Jeg er litt rådvill her.
De siste dagene har jentungen funnet ut at det er skikkelig gøy å bite mamma, og hun biter hardt.
Jeg har prøvd å si tydelig nei, men hun syns bare det er hysterisk morsomt. Samme reaksjon får jeg når jeg sier au og viser at det gjør vondt. Hun ler så hun hikster o_O
Det jeg har prøvd nå de siste gangene er å bestemt sette henne litt bort fra meg når hun biter meg eller i klærne mine. Hun blir da lei seg og gråter og kommer krabbende tilbake for å bite igjen.
Det er ingen spesiell situasjon som utløser denne bitetrangen, det virker som hun plutselig kommer på det og ser på det som lek.

Noen som kan komme med noen gode råd?

Edit: glemte helt å skrive at dette ikke gjelder under amming,men ellers på dagen.
Hun biter i armer, bein, rygg, foran på brystet og ellers hvor hun får tak.
 
Håper noen har råd, for jeg har mye samme greia.
Har tatt han unna og sagt strengt "nei, er ikke lov å bite mamma" og så etter litt tid prøvd å vende oppmerksomheten hans mot ett eller annet.

Biter enn så lenge bare meg, ingen andre...
 
Her biter hun også litt, særlig når hun er gira.
Storesøster har vært en biter i barnehagen, ikke noe gøy!
Funker å si tydelig nei, fjerne henne fra situasjonen og gi oppmerksomhet til den som ble bitt. Til slutt har hun kommet tilbake, og da har vi kunnet forklare hvorfor man ikke kan bite.
Men når de er så små så synes jeg egentlig ikke man kan gjøre så mye mer enn å si nei og fjerne de fra situasjonen. Og det må man bare forberede seg på å gjøre hundre ganger, ikke bestandig man ser effekt med en gang[emoji6]
 
Sånn har det vært her også en periode, han har bitt helt plutselig og synes det er kjempemorsomt. Fikk stygge blåmerker langs begge armene og på beina. Heldigvis har det bare vært meg, han har ikke bitt noen andre, og heller ikke under amming. Nå virker det som at det har roet seg :) har ikke gjort noe spesielt annet enn å vise at det er vondt og flytte fokus over på noe annet.
 
Så godt å høre at det ikke er bare min som er en liten grevling :rolleyes:
Hun har heldigvis ikke gått løs på noen andre enn meg foreløpig, bortsett fra sofaen og en stol.
Jeg får bare fortsette å si nei å ta henne bort da, og håpe hun gir seg snart.
Det gjør jo så himla vondt også! :wideyed:
 
Være føre var. Avverge før hun biter. Ikke alltid like lett. Det vi prøver på. Biter han puppen så pakker jeg den bort en liten stund før han evt får den på nytt
 
Eline tar tak i underarmen min og biter meg når hu blir sint fordi jeg tar henne vekk eller sier nei til noe hun ikke får lov til. Nå vet jeg jo at hun gjør det, så ofte rekker jeg å ta vekk armen, så da ender hun opp med å bite seg sjøl[emoji85]
 
Med storebroren prøvde vi være føre var. Når jeg så at han var i bitehumør la jeg en hånd på panna hans slik at han ikke fikk til å bite. Så brukte jeg tulle litt med ham samtidig som jeg sa at det ikke var lov å bite. Var ikke streng, forklarte og ledet oppmerksomheten på noe annet. Det funket veldig bra, og det har vært veldig lite biting fra han side.

Nå har han funnet ut at han kan slå lillesøster (han er 2år), og da blir jeg veldig streng. Men ser at det ikke hjelper situasjonen for han bare ler og fyrer seg opp :( Så jeg prøver å vri det over på at hun blir lei seg/får vondt samtidig som hun får mye trøst og oppmerksomhet. Syns det er enklere når de små, og den de prøver seg på er voksen og tåler mer... :/
 
De siste dagene nå har jeg begynt å kjenne igjen «biteblikket» og fått avverget de aller fleste gangene. Hun tar det fremdeles en del ut på sofa og stol, men heller det enn folk :rolleyes:
 
Back
Topp