Baby som biter!

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Aner ikke hva jeg skal gjøre... Hun har ikke biti 1 eller 2 ganger. Hun biter hardt under amming flere ganger daglig, og det gjør så vanvittig vondt, tårene spruter før jeg får henne til å slippe. Hun har 2 tenner nede som nesten er helt oppe, gom oppe. Nå har dette pågått over en lengre periode, og tar gjerne tips om det finnes noen der ute. Hun er snart 10 måneder, ammeslutt er ikke noe tema :-)

Kjøle ned gommer før amming kan hjelpe om hen biter fordi det ee ubehagelig/klør. Evt prøvd å pakke vekk puppen hver gang i en periode?

Kjøle ned gommer før amming kan hjelpe om hen biter fordi det ee ubehagelig/klør. Evt prøvd å pakke vekk puppen hver gang i en periode?
Kjøler ned, men virker ikke til å være kløe. Mer som litt mer bevisst handling egentlig, mulig det er gøy med reaksjon. Men skal nå forsøke å fysisk ta vekk puppen og "markere" litt slik så hun kanskje forstår det :-) Ekstremt vondt når hun biter seg fast slik.

Kjøler ned, men virker ikke til å være kløe. Mer som litt mer bevisst handling egentlig, mulig det er gøy med reaksjon. Men skal nå forsøke å fysisk ta vekk puppen og "markere" litt slik så hun kanskje forstår det :-) Ekstremt vondt når hun biter seg fast slik.

Ja, huff, her har ikke mini tenner enda, men hender han biter med gommene da (så tror det nærmer seg), gruer meg :o

Ja, huff, her har ikke mini tenner enda, men hender han biter med gommene da (så tror det nærmer seg), gruer meg :o
Håp at du slipper unna! Er ikke alle som gjør det har skjønt; bare noen uhell her og der. Men ser jammen ut som jeg tok feil, for hun er hoven i tannkjøttet oppe. Lurer på om det skjer noe allikevel!

Her beit lilllegutt i puppen et par ganger og jeg kom med en spontan reaksjon og høylytt au så han kvakk ganske mye, så sier jeg at han må ikke bite, da får han ikke pupp. Har å tatt bort puppen.
Og han har ikke bitt siden

Her beit lilllegutt i puppen et par ganger og jeg kom med en spontan reaksjon og høylytt au så han kvakk ganske mye, så sier jeg at han må ikke bite, da får han ikke pupp. Har å tatt bort puppen.
Og han har ikke bitt siden
Ser at det funker her også, heldigvis. Fant ut at det er tenner på gang allikevel, begge fortennene oppe er i full jobb med å komme frem, så håper det er derfor hun har gjort dette i det siste. Har roet ned nå, etter jeg har tatt vekk puppen x-antall ganger.

To sylskarpe tenner og biting her også. Nå gjør hun det ikke så ofte men de gangene hun har bitt så har jeg hylt ut i ren refleks og pakket bort puppen etterpå. Har merket at mi gjør det mest når hun er mett og bare leker med puppen. Har også hjulpet å ha biteleken i nærheten og være snar med å avslutte måltidet og gi biteleken isteden så hun skal skjønne sammenhengen.

Smøre med Mulitmam babydent, og ta bort puppen når hun biter. Si "nei, mamma får vondt," bestemt men ikke høyt.
Legg fingeren over munnen hennes som for å si "hysj," også tar du frem puppen igjen, uten å gjøre noe mer ut av det.
Når hun ikke får mer reaksjon enn det, blir det snart kjedelig. :)

Back
Topp