Baby snudd seg fra hodeleie i uke 36?!

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei!
Er 36+3 og baby har ligget i hodeleie i mange uker. Kjenner vanligvis hikking langt nede i magen.
Nå i kveld kjenner jeg plutselig hikking rett under brystene.

Kan dette bety at baby har snudd seg? Så sent?

Hei!
Er 36+3 og baby har ligget i hodeleie i mange uker. Kjenner vanligvis hikking langt nede i magen.

De kan snu seg så sent som rett før aktiv fødsel, så ja. Det er godt mulig.

Ja det kan skje, min nr 2 snudde seg under fødsel. Men det kan jo også være at babyen fremdeles ligger med hode ned, men har flyttet litt på kroppen sin og at du derfor kjenner hikkingen annerledes. Du kan jo ta kontakt med jordmor og be om en time så hun kan se om hun kan kjenne på magen din hvordan babyen ligger, evt henvise til en ul..

Jeg har en baby som har ligget i seteleie hele tiden, men kjente likevel hikking et annet sted her om dagen. Så kan jo hende den bare er i en litt annen posisjon eller at det av en eller annen annne grunn kjennes på et annet sted:happy:

Min lå i seteleie og hikken kjente jeg nesten alltid helt nederst på magen :)

Hei!

Min lå i hodeleie ved alle kontroller, men i uke 38 hadde han plutselig snudd seg til seteleie. Dro avgårde for vendingsforsøk på sykehuset dagen etter, men da var den lille rakkeren tilbake i hodeleie igjen. Denne gangen holdt han seg i hodeleie frem til fødsel dagen før termin:)

Her viste det seg at han fortsatt lå i hodeleie...heldigvis :-)

Her viste det seg at han fortsatt lå i hodeleie...heldigvis :)

Så bra, npr det var mye bevegelse mot slutten kunne jeg også bli veldig forvirra og usikker på hvilken vei babyen egentlig lå :rolleyes:

Min drev å bytta litt mellom uke 30-40 men endte opp i hodeleie til slutt :)

Back
Topp