Baby snart 8mnd fikk honning..

Førstegongs

Første møte med forumet
Babyen vår på snart 8 måneder var hos bestemoren sin idag, der han fikk honning da hun mente det var bra for hosten hans.. Kjente jeg fikk helt panikk når hun sa han hadde fått det, så jeg ringte giftsentralen. Fikk beskjed om å se etter symptomer de neste 3 ukene. Har noen andre sine babyer fått i seg honning der det gikk bra?:( Er så utrolig redd, håper jeg kan få noen beroligende svar..
 
Kjenner en baby som fikk i seg honning rundt 7 mnd, det gikk bra :)
 
Du kan også tenke på at man gjerne dyppet smokker i honning for å roe babyer og få dem til å ta smokken før i tida, og slev om det gitt at MANGE babyer fikk i seg honning slik, var noen få som ble syke - var det allikevel det store flertallet som ikke merket noe til at de hadde fått i seg honning :)
Det er sjeldent at det forekommer slike bakterier som kan være farlig for spedbarn, men av føre-var-prinsipp anbefales likevel alltid å unngå før et år.
 
Enig med Veivalsa. Det er nok veldig sjelden fare på ferde, men man vet at det er en liten fare og dermed vil man råde til å være ekstra forsiktige. Synd at der ble sånn at dere må bekymre dere.

Sånn apropos, så opplever vi at hoste ofte blir bedre med honning på vår 3 år gamle datter.
 
Det er heldigvis sjeldent det er sporer i honning.. ❤️ mest sannsynlig går det bra!
 
Back
Topp