Baby snart 1 år - elendig dagsøvn HJELP

Bkno7249692

Første møte med forumet
Hei,

Har en snart ett år gammel gutt som er helt sinnsykt uforutsigbar når det gjelder dagsøvn. Vi er fortsatt på to stk blunder på dagtid fordi han viser fortsatt tegn til trøtthet og sovner relativt raskt når han legges ned for blundene (ca 5 -10 min).

Han våkner alt fra 05.45-06.30 om morgenen. Legges 19.00, sover ca til 03.00- 04.00 da han våkner. Kun mor og pupp som hjelper han tilbake i søvn da som regel.

Han har vært en stødig dagsover med ca 1 time og 15 min på hver blund. Han legges ca 09.30 og 14.15-14.30. Men i det siste har alt gått til ****. Han har alltid vært urolig ca 40-45 min inn i søvnen, rører litt med armene og prøver å snu hodet, før han har falt tilbake i en ny søvnsyklus. Men i det siste har han begynt å regelrett KASTE seg rundt når det har gått ca 40 min, rett på magen, lys våken og sur. Nytter ikke prøve å få han til å sove videre da han bare blir sint. Når han våkner er han fortsatt trøtt, gnikker seg i øynene og gjesper.

Hva er problemet egentlig? Jeg har pleid å stå utenfor rommet å kikket på kamera når han har sovet ca 40 min og gått inn å hjulpet han litt før han på et millisekund snur seg på magen.

Jeg skjønner overhodet ikke hvordan vi skal få denne babyen til å gå over til EN blund når han fortsatt stadig finner på å sove kun 40 min elendig blund, som han stadig gjorde fra 4-6 mnd. Etter det ble han bedre og mer konsistent. Virker jo som han aldri vokser dette tullet av seg. Råd tas imot med stor takk, er så ufattelig lei...:wtf:
 
Har samme problem med mine to som er 10 måneder (snart 11). De sover nesten ingenting på dagen. Men 40 minutt høres helt fint ut, synes jeg, da. Mine sover som regel bare én gang om dagen. Noen ganger to. I dag, f.eks. våknet de kl 7, sov ikke før 10:30, da bare 20 minutter, så én time 14-15, klar for seng kl 18 igjen. Som regel sover de også til 3/4, får melk, og sove til mellom 5 og 7 om morgenen. Synes jo det er for lite søvn på dagtid på dem. Men de styrer vel selv.
 
Back
Topp