Baby Smitte

Papayacoconut

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberbarna 19
Invitert på nissefest i barnehagen til storebror. Lillesøster er litt over 1 mnd. gammel. Lurer på om det er trygt å ta med henne med tanke på sykdom og smitte? Eller har det ikke noe å si siden storebror jo går der og hun ville blitt smittet av han uansett?

De har snakket mye om babyen når den var i magen min og det er visst mange som gleder seg til å hilse på :)
 
Jeg har hatt med min på lignende ting + henting og levering fra han var 3 uker gammel. Men skjermet fra mye kontakt med andre barna. Har stort sett alltid mini i bæresele på magen, og opplever at det gir mindre pelling enn bilstol/vogn hvor baby fort kan bli mer fritt villt :)
 
Er ikke noe mer smittefarlig der enn i en vanlig matbutikk. Hadde kanskje prøvd at ikke så mange barn tok på babyen enest :)
 
Ville puttet babyen i bæretøy og tatt den med, men ville faktisk latt være om den må være i bilstol. Da tror jeg mange kommer til å gå bor tå ta på babyen og du får din fulle hyre med det fremfor å fokusere på storebror.
 
Med mindre helsepersonell har bedt deg være spesielt forsiktig ville jeg ikke hatt noen problemer med å ta med den lille :) her var lillebror med på alt fra han var ca en uke gammel. Han var som regel i bæretøy.
 
Takk for svar alle sammen :) Tok henne med. Hun sov nermest igjennom hele greia (skjønner ikke hvordan det var mulig med det bråket men :hilarious:) og jeg hadde henne bare i armene. Var et barn som rakk å susse henne etter storebroren gjorde det, men det går nok fint :wacky: Nestegang skal jeg huske på at jeg har bæresjal da!
 
Her har jeg tatt med babyen på henting og levering + tilstelninger i barnehagen fra vi kom hjem fra sykehuset, gjorde det samme med nr 2, gått helt fint. Ungene drar med seg alt av bakterier og evt smitte hjem uansett
 
Jeg har alyof tatt med babyer ut. Her kom omgangsyken når nr 3 var en uke gammel. Nr 1 hadde fått det fra skolen. Også nå er baby syk med en skikkelig ille forkjølelse og det kommer også fra skolen. Ingen smitte fra nr 2 som er i bhg og baby er der nesten hver dag for å levere.
 
Back
Topp