Baby skal ha vann til måltider - i hva?

En tråd i 'Utstyr til foreldre og barn' startet av Prøveliten, 7 Jan 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Prøveliten Glad i forumet Junilykke 2022 Himmelbarn Julikulene 2020

Baby skal begynne med fast føde, og dermed tilbys vann ved siden av. Hva serverer dere vann i?

2. Stolt mamma Forumet er livet Septemberbarna 2019

Tutekopp

3. Mymlen93 Gift med forumet Oktoberfruene 2018 ⭐ Julestjernene 2020 ⭐️

Avrnt har noen fine starterkopper med myk tupp :)

4. SoriaMoira Elsker forumet

Hvor gammelt er barnet?
    Ammer du ved siden av?

5. Reana Forumet er livet Tilgangsansvarlig Himmelbarn Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi brukte tutekopp.

6. Prøveliten Glad i forumet Junilykke 2022 Himmelbarn Julikulene 2020

Tenker fra mini er 6 mnd (om noen uker). Og tenker å amme ved siden av, ja.

7. B Elsker forumet

Vi har brukt wow-kopper. De har et lokk over koppen som er slik at det er tett (ikke helt tett hvis koppen kastes i golvet) me baby kan drikke fra alle kanter på koppen.

Tutkopper hater jeg. De er alle ulike og det er et puslespill å sette de sammen, og så er jeg usikker hvor rene en del av de mekanismene blir ved vask.

8. BK92 Flørter med forumet

Sugerørskopp fra mam funket her, kjøpt på dagligvaren :) Rengjøres ved at jeg koker sugerøret/tutten, resten i maskina.

9. Prøveliten Glad i forumet Junilykke 2022 Himmelbarn Julikulene 2020

Da ble det en wow-kopp og en tutekopp, så får vi se hva som faller i smak :)

10. SoriaMoira Elsker forumet

Skal du amme ved siden av trenger ikke barnet vann. Det er nok væske i morsmelken. :)

11. Prøveliten Glad i forumet Junilykke 2022 Himmelbarn Julikulene 2020

Ammehjelpen sier at barnet gjerne kan få litt vann til måltidene når det har begynt med fast føde. Så da tenker vi å tilby dette, men servere pupp først ;)

https://ammehjelpen.no/fast-fode/

12. SoriaMoira Elsker forumet

KAN få, men trenger ikke det, og jo mer barnet får av andre ting som fyller magen, jo mindre morsmelk er det plass til, og det skal være det babyen får mest av det første året. Husk at det tar laaaang tid å begynne med fast føde. ;)

Del denne siden