Baby Shower

squakky

Elsker forumet
Lurer på hva dere andre synes om den amerikanske tradisjonen med å ha "baby shower" for den gravide og med hennes venninner? Vet det blir mer og mer normalt i Norge også nå.. Selv har jeg lyst at noen arrangerer dette for meg :) Ikke for å få mest mulig pakker, men for det sosiale i det.. En liten fest for å feire at babyen er på vei :D

Så, har dere vært i, skal dere ha baby shower? Og hva mener dere om dette? 

for meg er det veldig amerikansk..  :)
men det er nok fordi jeg aldri har vært med på det. det hadde jo helt sikkert vært superkoselig :)

Eg fekk det sist av mine venniner kjempe koseligt, blir isje denne gang...

Jeg fikk baby-shower av mine venninner for 2 uker siden. Det var helt fantastisk.. De hadde planlagt i flere uker, jeg visste INGENTING. Lånt nøkkel og låst seg inn og ordna mat, kake, pynt, pakker... det var suuupert! Ble noen dl. tårer fra den gravide da, ja...

Er enig med Henriette, vil ikke hinte om baby shower
Her er det vel mest vanlig å ta med en liten gave første gang
en kommer på baby-besøk. Er jo koselig det også

Har vært på det en gang! Veldig koselig det altså. tror nok ikke jeg har noe ønske om det. Blir litt amerikansk for min del. Synes det er mer koselig at de kommer med gaver når jeg faktisk har en baby å vise bort!

Det er tradisjon i Belgia, så blir vel kanskje der når jeg flytter, blir vel litt sært med bare hans familie siden jeg ikke kjenner de dog [:-]

Jeg har vært i babyshower, veldig koselig det. Er jo for å ha en hyggelig ettermiddag med venninnene før det kommer en baby til verden og du vil være opptatt og sliten hele tiden. Men man arrangerer det ikke selv, det synes jeg blir for dumt :) Hvis venninne gjengen går sammen og fikser så er det jo kjempefint, men tror ikke man kan forvente det i NOrge riktig ennå nei :)

ORIGINAL: Mayane

Har vært på det en gang! Veldig koselig det altså. tror nok ikke jeg har noe ønske om det. Blir litt amerikansk for min del. Synes det er mer koselig at de kommer med gaver når jeg faktisk har en baby å vise bort!

Sign.

Nei, det er jo som et "utdrikningslag" i den forstand at man ikke skal vite noe om det selv.. Er så mange ting man kan gjøre, leker og sånn. Så håper bare en av mine nære venninner også skal ha baby snart, så kan jeg arrangere en fest for dem ;) 

Nei, tror ikke det blir noe sånt her nei[:)]

Babyshower er en tradisjon i min omgangskrets m/barn. Flere av dem er flerspråklige og født/delvis oppvokst i USA, og har tatt med seg skikken derfra.
Jeg fikk babyshower, arrangert av søsteren min. Var informert om dato og klokkeslett, visste ellers ingenting.
Det er jo litt forskjellig fra et utdrikningslag i at hovedpersonen stort sett også er vertskap på et babyshower, og da er det jo greit å vite at man kanskje bør gå over gulvene og ha noe å drikke i huset. [;)]

Jeg en sånn overraskelse av mine venninner forrige gang! Kjempekoselig og rørende! [:)]

ORIGINAL: Minerva

Babyshower er en tradisjon i min omgangskrets m/barn. Flere av dem er flerspråklige og født/delvis oppvokst i USA, og har tatt med seg skikken derfra.
Jeg fikk babyshower, arrangert av søsteren min. Var informert om dato og klokkeslett, visste ellers ingenting.
Det er jo litt forskjellig fra et utdrikningslag i at hovedpersonen stort sett også er vertskap på et babyshower, og da er det jo greit å vite at man kanskje bør gå over gulvene og ha noe å drikke i huset. [;)]

Ja, sant nok, er en fordel å kunne ha en plass folk faktisk kan komme inn ;) Blir spennende å se da, hva som skjer fremover..
Personlig liker jeg mange av disse tradisjonene fra USA, ikke pga pengebruk og alt det der.. Slik valentine og halloween er blitt svære salgsmuligheter. Bare fordi jeg liker å feire :) Lage en liten fest og ha en grunn og et tema.. Synes sånn er kjempegøy!

Jeg var nå i helgen for en venninne... Var kjempe koselig. Blir en grunn til å samles og få tid til å prate. Også en fin muighet til å dele erfaringer og bekymringer ang graviditet.

Hadde vært kjempekos tenker jeg![:)] Men ble ikke noe forrige gang, så blir nok ikke noe denne gangen heller. Venninnene mine bor ikke i nærheten dessverre

Tror nok ikke det blir noe her på kanten heller, tror det er for utradisjonelt her i bygda [;)] men koselig ; ja helt klart.

Back
Topp