Baby shower?

enogtosmå

Gift med forumet
Hei. jeg skal holde babyshower for en venninne.. Jeg har lagret en hel haug på ebay, men kom gjerne med forslag om dere vet om noe :)

Ellers så lurer jeg på om det er noen som vet om noen morsomme leker eller liknende man kan gjøre på baby shower?

Jeg tenkte jeg skulle ha en quiz om svangerskap, fødsel og spebarn og trenger hjelp til spørsmål til denne. Noen som har noen? Ingen spørsmål er for lette, vanskelige eller dumme :)

Du kan f.eks kjøpe inn div glass med babymat/dessert og så skal den gravide med bind for øynene gjette smaken :) og en annen lek er Oh kjøpe inn bleier og forskjellig sjokolade, smelte litt og ha et og et slag i en bleie hver for seg og da gjette hvilken sjokolade det er ;)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Du kan f.eks kjøpe inn div glass med babymat/dessert og så skal den gravide med bind for øynene gjette smaken :) og en annen lek er Oh kjøpe inn bleier og forskjellig sjokolade, smelte litt og ha et og et slag i en bleie hver for seg og da gjette hvilken sjokolade det er ;)

Haha!!!! Du er nasty altså :) Men fantastisk kreativ :) Keep em comming!! :D

Haha!!!! Du er nasty altså :) Men fantastisk kreativ :) Keep em comming!! :D
Haha :P Fant de på nettet da jeg sjekket det opp selv for en stund siden :P

Alle tar med babybilde av seg selv, så skal man gjette hvem som er hvem.

Alle gjetter på mageomkrisen til den gravide.

Gøy å gjette mageomkretsen ja! Var med på det en gang og da ga alle den gravide en bamseklem for å "måle" og så klippet vi en hyssingbit hver som tilsvarte det vi trodde var omkretsen og målte på den gravide til slutt :)

Ellers så kan dere gjette når vannet går.. Ta en dukke (typ liten) og putt den i en pose med vann og så frys den. Fjern posen og heng den opp sånn at den tiner iløpet av tiden dere er sammen(husker ikke hvordan det var hengt opp). Alle gjetter et tidspunkt de tror dukken faller ned :)

Kjendisers navn på barn til quiz...

Vi hadde lista opp mange mange barnenavn til kjendiser i en kolonne, og så foreldrenes navn i en annen kolonne. Så skulle deltakerene trwkke strek mellom hvem som tilhørte hvem...
Er MANGE rare navn der ute, så er en tøff men morsom oppgave...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Quiz om graviditeten; når det skjedde, hvilket kjønn de trodde det var før oul, mageomkrets, plager, termindato, navn de har tenkt på, osv. Gave til den som har flest riktig:)

Alle får utdelt 3 klesklyper hver, og hvis en person sier baby i løpet av kvelden kan de andre ta en klype, den med flest klyper på slutten av kvelden får en premie:)

Alle gjettet dato, tid, lengde, og vekt på babyen. Så samles alt i en konvolutt som den gravide får, og når babyen er født skal hun åpne konvolutten å se hvem som var nærmes å gi de en premie;)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Kjempemange fine aktiviteter her altså :) håper jeg kan holde en baby shower for noen :)

Hvor mange dager varer et svangerskap? Når begynte hjertet å slå? Hva heter gravidhormonet? Hvor mye veier et gjennomsnittsbarn ved fødsel? Hvor mange trimester er et normalt svangerskap? Og uker? Hvor mye ekstra blod får du?

Hvis du går på nhi.no så er det masse fakta opplysninger og quizer om barn og fødsel :)

Et tips! IKKE les opp eller fortell fødsel-skrekkhistorier! Fødsel bekymrer man seg nok for..

*mobil app*

En veldig koselig ting man kan gjøre på babyshower er å dele ut ark (gjerne fargeark) og penn til alle som er der... så kan alle skrive ned noen fine ord til mammaen som ho kan lese mens ho er på sykehuset, og så kan man også skrive noen fine ord til babyen, som eventuelt kan bli putta inn i babyboka :) Man kan også, hvis man vil skrive ned noen fine dikt, barnesanger, rim/regler osv.. Dette er veldig gøy og koselig for mammaen og lese gjennom både før og etter fødselen :)

Back
Topp