Baby shower

lilyofthevaley

Glad i forumet
er det noen av dere som har hatt deT? 

noen som har arrangert selv? 

er det som utrikningslag? surprizE? 
husker det var snakk om det i forrige svangerskapet mitt, men det har seg slik at mine veninner bor der jeg vokste opp.. (sandnes) og jeg bor der min mann er ifra..

høres jo morro ut:) men... må kanskje se langt etter det

Har aldri vært i, men er enig i det at det høres litt kult ut...
Jeg digger litt sånne amerikanske tradisjoner (ikke alle da)..
Og det er jo viktig å markere den gravide og de små litt ;)

Her blir det nok ikke noe sånt siden så og si alle vennene våres er ferdig å få flere (tror jeg)

Jeg har inntrykket av at det er ei vennine/venn som arrangerer det, men at gjerne den gravide er klar over det :)

jeg hadde det i første sv.skap :)

jeg arrangerte det selv i forbindelse med bursdagen min og det var kjempe kjekt! fikk såå mye fint til babyen og fikk feiret bursdagen min :D (min første edrue bursdag på årevis ;p hehe) 

viss jeg var deg så hadde jeg samkjørt meg med en venninne eller to så kunne de ha hjulpet deg å arrangere der de bor så kunne du ta deg en kose tur dit (vet ikke hvor lang avstanden er nå da) ellers så arrangerer du bare selv så kan de komme til deg ;)

Jeg har aldri hørt om noen som har vært med på det her i Norge. Hvis jeg inviterte til det selv ville det bli litt som å be om gaver. Det er ikke en tradisjon her i landet.

Surrehøna skrev:
Jeg har aldri hørt om noen som har vært med på det her i Norge. Hvis jeg inviterte til det selv ville det bli litt som å be om gaver. Det er ikke en tradisjon her i landet.

du trenger jo ikke be om gaver. jeg hadde mange gøye leker og konkurranser slik at flere av gjestene mine gikk hjem med gaver de også ;) 

f.eks gjetting av termin dato, gjette omkretsen på magen din, gjette babyens vekt og lengde +++ 

her er en link til min blogg om hvordan jeg gjorde det :) 

Jeg har aldri vært med på det selv, men mener søsteren min og en vennegjeng av henne hadde dette som et slags "surprise party" for en gravid venninde, synes det hørtes veldig koselig ut.
Personlig så har jeg ikke noe sans for de amerikanske "tradisjonene" som har blitt adoptert av handelstanden her i Norge, som Halloween (spesiellt denne) og Valentines Day, dette har blitt gjort kun for å øke omsetningene  rundt om i butikkene. Disse dagene "fantes" ikke i mine yngre dager.
Babyshower i så måte, synes jeg ikke kan likestilles med handelstandens adoptering av amerikanske tradisjoner, da dette er noe enkeltpersoner har tatt tak i selv, det er ikke noen norsk tradisjon, men dette er noe som faktisk kan hjelpe de kommende foreldrene, det er jo ikke alle som får økonomisk støtte av familie etc.
Synes godt vi kunne fått et norsk navn på det da. ;-)

Mine to bestevenninner arrangerte dette for meg!! Inviterte meg på filmkveld og når jeg ankom leiligheten stod det 14 veninner i gangen og ropte surprise!!Jeg skvatt som bare det og hadde adrenalin i kroppen i to dager etterpå:P
 Selv er jeg egentlig imot sånne tradisjoner..kremt.. Syns det bare blir å "bytte" gaver på en måte(syns bursdger holder), men må jo si at jeg syns det var et veeeldig hyggelig initiativ, og tror nok de la litt ekstra i det siden de vet at jeg ikke får noe(verken oppmerksomhet rundt barnet eller økonomisk hjelp) fra min familie..
 Men hadde ALDRI arrangert noe sånt selv, føler som over at det blir å be om gaver..Men jeg er ganske sær sånn da:P

har holdt et for en venninne da hun var gravid. men det ble etter at ungen var født.

på fredag holdt mine venninner det for meg, var utrolig koselig. de hadde bakt kaker og muffins, hadde noen leker; quiz og gjettekonkurranse om termin, str og vekt på babyen. spennende å se hvem som kommer nærmest. og så hadde de gaver, klær og leker til den lille + en bleikake, så da har vi iallefall litt bleier :)

Jeg har hatt det :)
Min mor og svigermor arrangerte det for meg. Er vell egentlig meningen at det skulle være suprise, men jeg måtte hjelpe litt til med hvem jeg ønsket og ha der. Ellers så bestemte de resten.

Jeg syns det var kjempe koselig, hadde masse god mat og kaker, vi hadde to leker og selvfølgelig fikk vi masse fint! :)

Jeg fikk en skjikkelig surprise babyshower i første sv.skap:) Hadde leker, god mat og vi fikk masse fint inkl bleiekake som va pyntet med sutter, klær å en skjønn liten lue. Sambo hadde hjulpet venninnen min som arrangerte det med navn og nummer på dem han visste jeg ønsket å feire med å der hadde han truffet blink, alle mine nærmeste venninner var tilstede <3 >

Back
Topp