Baby shower (mammafest)...?

BabyMama

Glad i forumet
Ei venninne av meg fra Sør-Afrika har funnet på at hun skal arrangere baby shower-fest for meg neste uke. Dvs. at hun tar initiativet til å invitere venninner hjem til meg og alle tar med litt mat og en liten gave til babyen. Det er visst nok veldig vanlig å gjøre i alle engelsktalende land, men selv har jeg aldri hørt om denne tradisjonen. Noen fler som skal ha eller har hatt slik baby shower fest???

Vet at det er vanlig i andre land... skal ikke ha det...
Men så hyggelig at hun vil arrangere det for deg da!![:D][:D]

Nope, men fikk med meg at Britney holdt en lignende fest [:D] sikkert veldig kjekt da - så får man div stash! Det burde du takke ja til! Selv kunne jeg aldri tenkt å arrangere det selv... sånn "velkommen til fest- møt opp med presang og godt humør!!!!" [8|] Men veldig bra at venninna di ville arrangere sånt da, slå til!
Kan aldri tenke meg at noen ville gjort det for meg [&o] (er vel kanskje ikke så vanlig med det i norge som du skriver)

Så gøy da BabyMama, kjekt at veninnen din arrangerer for deg[:)]
Har hørt om det før, men kjenner ingen her som har hatt det og kommer nok ikke til å ha det selv heller.
Men det er en artig tradisjon da, kanskje noe å innføre også her etterhvert??

ORIGINAL: Marihøne77

Har hørt om det før, men kjenner ingen her som har hatt det og kommer nok ikke til å ha det selv heller.

Ja, kommer sikkert i megadose etter hvert. Er jo slik med det meste fra amerika. Foreløpig er det vel bare meg og Britney... og sånn (?)...

Jeg for min del håper jo å ha født innen neste uke da, men...

ååå kor kjekt da!
slik kunne eg med ha tenkt meg, ikkje det at de burde ha med seg noe, jo mat kunne de hatt med, men berre det å samle vennindenen før det store sjøslaget for da trur eg ikkje det blir så mye sosialt liv med vennindene den første tiden

På Jæren har vi "sengamad"... 
Det går visst ut på at man gir barneklær og lignende til de nybakte..
Har ikke helt fått med meg hva det går ut på og hvem som vil/må gi noe siden jeg er tilflytter..
Gleder meg i alle fall til å få masse kjekt!! [:D]  Glaaade Jul.. hihi

ORIGINAL: BabyMama

ORIGINAL: Marihøne77

Ja, kommer sikkert i megadose etter hvert. Er jo slik med det meste fra amerika. Foreløpig er det vel bare meg og Britney... og sånn (?)...

Jeg for min del håper jo å ha født innen neste uke da, men...

ja det hadde vert moro å hatt det.skulle blitt mer vanlig i norge også[;)]men vi får jo gaver etter babyen er født fra di fleste da(noen før også)så det er bare sammholdet og maten vi mangler[:D]

Ja, mamma nevnte noe om det også... Men det er først etter babyen er født, er det ikke det da?

Denne baby shower-greia skal visst nok skje før fødselen - nesten som et utdrikkningslag uten alkohol for den vordende mor (og bebisen hennes)

Jeg er så heldig at ei venninde skal arrangere baby shower for meg og babyen, før terminen. Hun spurte om jeg ville ha "festen" før eller etter babyen hadde kommet. Men tenkte at det ville være best før, sikkert litt mer opplagt jeg da. [:)]

Har hørt det er vanlig i andre land ja...
Hørtes veldig koselig ut synes jeg.. Gøy at noen tar initiativ til sånt[:D]
KOS DEG!!!

Jeg kom hjem etter å ha vært på stellebord shopping, og da satt venninnene mine i stua med brownies og ballonger og masse fine gaver.
De(+sambo) hadde visst planlagt dette en god stund uten at jeg hadde forstått noenting. Til og med det at sambo var så veldig opptatt av at det skulle være ryddig før vi gikk fra leiligheten tipset meg ikke.
Tok faktisk en stund før jeg forstod at det var 'babyshower' også..Trodde det var fordi jeg hadde bursdag uken etter. Treig i oppfattelsen :)

Det var iallfall en veldig fin overaskelse[:D]

Jeg får nok ikke sånn baby shower fest (tror det er veldig få jenter som får det) og siden jeg er kommet så langt i svangerskapet så er det nok for seint å planlegge noe for meg nå!! men jeg var på en sånn kveld her om dagen for ei annen ei som også er gravid. Hun ble kjempe glad. Det er jo gøy det da, men jeg vet ikke om det er sånn at ALLE får det... Du får kose deg og nyte det, det er jo ikke hver dag man er gravid vet du.

ORIGINAL: maiki

http://www.babyshower.no/Etikette.htm

Takk for nyttig link, Maiki... Får se om jeg ikke kan diske opp med noe fra menyen der. Blir uansett morro å få menge seg med gode venninner igjen. Har ikke akkurat vært ultrasosial av meg de siste månedene. Og å gå på party hjemme hos andre, der alkoholen flyter og hæla står i taket, er jo blitt et skikkelig ork... Blir litt sånn alternativ fest dette [:)]

ORIGINAL: Alicia

Jeg får nok ikke sånn baby shower fest (tror det er veldig få jenter som får det) og siden jeg er kommet så langt i svangerskapet så er det nok for seint å planlegge noe for meg nå!! men jeg var på en sånn kveld her om dagen for ei annen ei som også er gravid. Hun ble kjempe glad. Det er jo gøy det da, men jeg vet ikke om det er sånn at ALLE får det... Du får kose deg og nyte det, det er jo ikke hver dag man er gravid vet du.

Skrev dette igår, men lite ante jeg om at en venninne av meg har invitert 16 eller 17 jenter på baby shower for meg idag. Vi skulle bare til de på en kose kveld, og jeg hadde tenkt å ha på meg joggebukse, men heldigvis så gjorde jeg ikke det. Jeg kom fram sammen med mannen min, går inn i lille gangen og der står venninna mi, og i litt videre i gagen (store gangen) står den gjengen og overrasker meg med party!! [:)] Det var bare så utrolig rørende og super gøy! Fikk i tillegg til det MASSE fine gaver, helt utrolig koslelig [:)]
Jeg er så takknemlig for denne kvelden, koselig at noen setter pris på deg. Mannen min har visst om det hele tiden og holdt tett. ÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg er så happy som har så gode venner [:D]

Det hørtes veldig koselig ut!!![:)]

Back
Topp