Baby shopping

Firstimemother

Forelsket i forumet
Er det noen som har absolutt alt på plass allerede? Føler meg jeg ligger så langt bak pga ser etter ny leilighet. Det skremmer meg litt at jeg ikke har starta noe ting enda i med tiden nærmer seg.. :nailbiting:
Hva er aller viktigste man MÅ ha først? Føler alt er Viktig i følge meg. *er første gangs gravid.

Mangler et par små ting bare som håndklær og sokker[emoji23] det er ikke noe krise enda at du ikke har begynt men det viktigste er bilsete om dere har bil og evt ei seng og litt klær. Resten kan man faktisk ta etterhvert[emoji2] Men det er ikke sikkert du er i form til shopping med en gang etter Fødsel så kan være greit å ha på plass bilstol, vogn, seng/vugge, en stelleplass med litt bleier, kluter, badeolje, krem til stumpen, noen gode bodyer og deilige bukser[emoji2]

Vi er førstegangs selv, men tenker bilsete er essensielt for å få med hjem fra sykehus, og en vugge eller noe for å sove i hjemme. Og noen basisplagg (bodyer og strømper) + 2 ukers bleieforråd

Har ikke så mye på plass enda jeg heller... Vogn har jeg etter mellomste og jeg har handlet noen få plagg.
Det er mest økonomien som bremser innkjøpene her da. Jeg er student og alenemor til to fra før av, men jeg har troen på at vi kommer i mål til slutt allikevel [emoji28]

Men ja, bilsete om du har bil, seng til babyen, vogn, stelleplass med håndklær, bleier, salve og kluter, jeg har også hatt bruk for et trygt sted å legge babyen fra meg på dagtid som en vippestol, vugge, eller noe i den stilen [emoji4] Og klær da [emoji28] Helst omslagsbodyer, pyton å måtte dra bodyer over hodet på små babyer (men det er min personlige mening [emoji4]).

Takk. Men nå er det sånn at jeg har sagt opp leiligheten derfor kan jeg ikke kjøpe disse tingene før jeg har funnet bosted. Derfor blir stressnivået litt høyt har mindre 1mnd på meg.... Det ordner seg nok men vil ikke vente til siste mnd bare :-)

Takk. Men nå er det sånn at jeg har sagt opp leiligheten derfor kan jeg ikke kjøpe disse tingene før jeg har funnet bosted. Derfor blir stressnivået litt høyt har mindre 1mnd på meg.... Det ordner seg nok men vil ikke vente til siste mnd bare :-)
Hvorfor kan du ikke kjøpe selvom du skal flytte? Du kan jo bare la være å pakke det ut og oppbevare det en plass?[emoji4]

Det er tre mnd igjen, så jeg vil si du har god tid :)

Du må hs bilstol, seng med dyne oh sengeklær og litt klær, det er nok det aller viktigste. Og ellers er det jo mye annet som er kjekt å ha eller absolutt å anbefale :) som feks vogn, stelle Og badeplass, bleier og stelleprodukter. Og så mye mer om man vil :p

Men tenker at du har god tid :) det er vell bare folk som generelt blir tidligere og tidligere ute :)

Er en stund igjen:) Vi har ikke kjøpt så mye enda, begynne å kjøpe litt mer nå etter påske:)

Stellebord, babynest, vugge, litt klær, bleier, stelleprodukt (husk å hente gratispakker, der er det en del :) ). Vi brukte bare vasken til å bade babyen første tida, så trenger nødvendigvis ikke å stresse med badekar :) Seng er heller ikke nødvendig første tida, men bedside crib eller babynest i seng er grei å ha, det brukte vi med nr 1 - da slapp jeg å bekymre meg for at barnefar skulle rulle over lillemor :P Bilstol ja, vogn, sengeklær, ett godt og mykt teppe.. Og noen gulpekluter og en neglesaks! Utrolig hvor lange negler de små kan få, og de er flinke til å klore seg :P

Har heldigvis en del etter første, men det var oktober-baby så trenger litt sommerklær.. Men det tar jeg litt når jeg kommer over tilbud :) Var mye mer stressa med nr 1 enn jeg er nå, men tipper du kommer i mål likevel! Man gjør som regel det :P

Her i huset er både jeg og samboeren avslappet i forhold til å handle inn. Kommet bilstol og seng(uten madrass og sengetøy) i huset, men dette fordi vi har fått det, og de som ga det bort naturligvis ville bli kvitt det [emoji23] tenker og bestille gratispakker snart så jeg ser hva det er i de før vi handler slike ting..

Tenker at om du føler deg stressa over at det blir kort tid mellom flytting og termin for å handle (pluss at man kanskje er i bedre form nå).. Går det ann å kjøpe bilstol og klær, salver, sengetøy, tepper, og sånne små viktig ting, og ha en flytteeske klar merket med babyting og putte det rett opp i der etterhvert som du handler så blir det bare å flytte et par esker ekstra, istedenfor å stresse med handling etter flytting. Da har du jo ting i hus ihvertfall, så er det jo få det på plass men det er jo uansett en jobb om du handler etter flytting eller før. Kanskje greit å vente med vogn og seng som tar plass.

Det er i utgangspunktet ikke noe hast med å få kjøpt inn ting, men det som er er jo at man vet ikke hvordan de siste ukene kommer til å bli... Altså, formen din kan jo dale og kanskje tilogmed føde prematurt. Men butikkene er jo også åpne etter du har født :)

Syns det hørtes ut som en god idé å ha en flytteeske stående klar, så kan du legge tingene du kjøper direkte oppi den. Da har du det iallfall, og slipper at det blir masse ekstra å pakke.

Et tips om du flytter i alle fall noen uker før termin kan være å kjøpe på nett. Babybanden feks har gratis frakt, tror kjøpbarnevogn har det også. Da kan du lage liste allerede nå over det du skal handle og bestille rett før du flytter ☺ Jeg har handlet en del på nett allerede, og synes det er deilig å slippe å bruke tid på å kjøre rundt til butikker :rolleyes:

Back
Topp