Baby setter ofte i halsen

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Noen andre som har baby som ofte setter i halsen?

Jeg passer alltid på at hun har svelget alt hu har i munnen, tar lite på skjea og putter det bare ytterst i munnen. Hun har også prøvd å spise selv, men setter i halsen da også.

I går fikk hun youghurt fra klemmepose, matet med skje og den er jo ganske rennende og i hvertfall ikke klumpete eller biter. Plutselig blei ungen helt rød i ansiktet og klarte ikke hoste engang! Det satt helt fast?! Slo/trykte henne mellom skulderblandene 4 ganger og hun blei bare mer og mer blå/lilla i ansiktet, hun så helt desperat ut. Måtte til slutt stikke fingeren min litt ned i halsen hennes og da spydde hun alt opp igjen.

Dette skjer stadig! Uansett hva hun spiser, unntatt melk. Hun hoster ofte av melk også men det er forde hun er vanvittig glupsk selvom vi bruker nr 2 i smokkestørrelse.

Hva er grunnen til dette? Skjer nesten hver dag nå.. I det siste syns jeg hun gulper mye mer også :(
 
Huff dette hørtes jo ikke bra ut:(
Har ikke vært borti det selv.
Kanskje ta en tlf til helse søster og spørre??
 
Huff så ekkelt. :/ Han her har hostet og brekt seg litt når han har spist selv. Men det gikk fort over. Men hvordan sitter hun? Hvis det er litt liggende, så kan det kanskje hjelpe å være helt oppreist i ryggen.
 
Oida, hørtes litt skummelt ut. Tror jeg hadde tatt en tlf til helsestasjon kanskje? Min spiser ikke så mye enda, men har ikke satt noe i halsen
 
Oida, hørtes litt skummelt ut. Tror jeg hadde tatt en tlf til helsestasjon kanskje? Min spiser ikke så mye enda, men har ikke satt noe i halsen
Huff så ekkelt. :/ Han her har hostet og brekt seg litt når han har spist selv. Men det gikk fort over. Men hvordan sitter hun? Hvis det er litt liggende, så kan det kanskje hjelpe å være helt oppreist i ryggen.
Huff dette hørtes jo ikke bra ut:(
Har ikke vært borti det selv.
Kanskje ta en tlf til helse søster og spørre??

Huff, ja er veldig ekkelt :(
Hun sitter i tripptrapp stolen så hun sitter jo helt rett også.. Tenkte å ringe helsesøster på mandag, kanskje hun har noen råd :)
 
Huffda :-( Har du snakket med lege eller helsesøster. Hvis det kun er pure og mos hun får, er det jo utrolig at det skal sette seg fast. Hun har ikke noe ekstra med svelget, spiserøret da? At det er trangt. Huff, dette må jo være svært stressende for dere.
 
Huffda :-( Har du snakket med lege eller helsesøster. Hvis det kun er pure og mos hun får, er det jo utrolig at det skal sette seg fast. Hun har ikke noe ekstra med svelget, spiserøret da? At det er trangt. Huff, dette må jo være svært stressende for dere.

Snakket med helsesøster, og hun mente jeg hadde gjort alt riktig i hvertfall :) frøkna er litt overivrig og skal få med seg alt som skjer rundt. Tror hun glemmer å svelge maten skikkelig før hun plutselig begynner å brøle eller le, og da setter det seg i vranga :p nå er det heldigvis lenge siden det har skjedd! Hvertfall et par uker. Men det skjedde hver dag tidligere..
 
Snakket med helsesøster, og hun mente jeg hadde gjort alt riktig i hvertfall :) frøkna er litt overivrig og skal få med seg alt som skjer rundt. Tror hun glemmer å svelge maten skikkelig før hun plutselig begynner å brøle eller le, og da setter det seg i vranga :p nå er det heldigvis lenge siden det har skjedd! Hvertfall et par uker. Men det skjedde hver dag tidligere..

Så bra det har ordnet seg♡
 
Snakket med helsesøster, og hun mente jeg hadde gjort alt riktig i hvertfall :) frøkna er litt overivrig og skal få med seg alt som skjer rundt. Tror hun glemmer å svelge maten skikkelig før hun plutselig begynner å brøle eller le, og da setter det seg i vranga :p nå er det heldigvis lenge siden det har skjedd! Hvertfall et par uker. Men det skjedde hver dag tidligere..
Godt å høre at det går bedre. Høres ikke usannsynlig ut det at hin glemte å svelge unna. Eller sa hs noe om ekstra sensitiv brekningsrefleks? Ha ei venninne med baby som hadde det, og det var litt slik som du beskrev. Måtte ha vært stressende å oppleve dette for deg. Enda godt at det har gått over :-D
 
Nei, helsesøster nevnte på at hun er jo en svært aktiv jente, som er i farta hele tiden. Så det var ikke usannsynlig at hun glemte at hun hadde mat i munnen, siden hun er så opptatt av å skravle og herje mens hun spiser :) haha. Ikke merket noe til det på veldig lenge, hender selvfølgelig hun setter noe i halsen innimellom men hoster det opp med en gang, trenger ikke slå henne i ryggen mer heldigvis :)

Uff, så ubehagelig :( har det gått over eller er det noe bedre?
 
Ungen til venninna mi er bedre men brekker seg forsatt lett, eks ved spising og aktiv lek der iveren er stor. Stakkars liten.

Godt at det har blitt mye bedre for jenta di.
 
Back
Topp