Baby sang

Prinsessa i tårnet

Elsker forumet
Er det noen som har erfaring med baby sang? Organisert opplegg f.eks i kirka. Hvor gamle må barna være for å kunne begynne?

Jeg har ikke selv noen erfaringer, men har ei venninne som har ei tulle på 1 1/2år og de begynte på noe baby sangtimer i kirken en gang i uken når ungen hennes var 5-6mnd og går der enda :) Så henne er fornøyd mef det...

Har heller ikke erfaring, men tror det er bra for barna å få være med på..
Vet ikke når det er best å begynne, vet bare at jeg kommer til å fortsette å synge sammen med barnet mitt når han/hun er født.
[:D]Og når jeg tenker meg om, så husker jeg at ungene i barnehagen jeg jobba i (i fjor sommer) hadde stor glede av sang-samlingene før de var ett år [:D]
(var på 1-3års avdeling, og de yngste der var 10-11 måneder..)

Jeg synger for babyen allerede, jeg! Både mannen min og jeg driver med musikk på fritiden, og vi kommer til å synge og spille mye for og med barnet. Og oppmuntre det til å drive med musikk - hvis barnet vil det, da! [:)]
Håper det finnes ålreite barnekor på Hamar, har ikke sjekket muligheten ennå (det er jo en stund til behovet melder seg).

Sånn er det hos oss også..
jeg sitter gjerne og synger for barnet mens jeg sitter ved PC'en eller gjør noe annet.. noen ganger sitter jeg BARE og synger..
Savner pianoet mitt, da.. det står hos foreldra mine fordi leiligheten vår er altfor liten, men håper at neste sted vi flytter til har plass til et piano i stua eller no sånn[;)]

Hver natt synger jeg god natt sang til henne, den skal jeg synge for henne hver kveld når hun kommer ut også!!!!

Er så koselig, kjenner at hun blir rolig når jeg synger.

Ja, jeg synger til henne hele tiden. Hun elsker mammas sangstemme. Hun er nok den eneste hehe. I regi av kirken her jeg bor, skal de starte opp med baby sang. Hun blir 5 mnd. når "kurset" starter. Tror det kan bli hyggelig både for mor og barn.

Hihi..
Husker en av gutta i Barnehagen som var ekstra "rebell" når de skulle sove.. han sov på et eget rom sammen med EN annen jente som var veldig flink å sove..
Jeg sang en av mine favoritt-nattasanger for han, og han ble rolig med en gang jeg begynte, og sovna midt i 4 verset HVER gang..
-etter som han begynte å snakke på slutten av tiden jeg var der så ville både han og jenta at jeg skulle komme inn og synge nattasang for dem hver dag..

Syntes synd på de andre voksne da jeg slutta, for ingen av dem kunne den sangen jeg pleide å synge, så det ble nok litt ramaskrik inne på det rommet de første dagene [;)]

Hva het den sangen du pleide å synge?

Jeg og sønnen min på 5 mnd. går på "musikk fra livets begynnelse", det er for barn fra
0-3 år med foreldre.[:D]
Her synger vi både med og uten bevegelse, vi har rim og regler etc... Dette tilbudet finnes over hele landet og kan absolutt anbefales på det varmeste av begge 2!!![:D]
Di fleste menigheter har også div. tilbud på formiddagen, det er bare til å undersøke der hvor du bor.[:)]
Prøv: www.musikkfralivetsbegynnelse.no

Hilken sang jeg sang for de to i barnehagen?
Det er en gammel bedehus-salme.. "Herligste navn som er uttalt på jord."
(står i Sangboken (tror den heter bare det,og så står melodien i Melodiboken) på nr.71, eller noe rundt der..)
Sang den også på et møte med masse gamle folk en gang, og en dame som var ca 4 ganger så gammel som meg kom bort til meg etterpå og fortalte med tårer i øynene at DEN sangen pleide søsteren hennes å synge til henne da HUN var liten og ikke fikk sove.
Sangen har gjort dype inntrykk på både meg og mannen min også.. og mange andre..
Sang den i et familieselskap for besteforeldrene mine da de hadde runde dager og gullbryllup samme året, og min bestefar gikk og nynna på den i flere måneder etterpå..

Takk for bra tips, Jade! Skal ta en titt på websidene til Musikk fra livets begynnelse.

Back
Topp