Baby reagerer på "alt" jeg spiser!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Frøkna har hatt en del magevondt i det siste, så nå har jeg prøvd ut diverse mat og drikke for å finne ut av hva ho reagerer på. Resultatet er nedslående! Her er lista, med notater:

Melk (noe som utelukker havregrøt, frokostblanding, smoothie, is etc)
Juice
Brus (les: Pepsi Max)
Kaffe (greit nok, jeg fikk avsmak under graviditeten)
Sjokolade (svarte f×××)
Ost (som også utelukker mye annet godt)
Egg (og jeg spiser MYE egg vanligvis)
Løk/hvitløk
Taco (uvisst om det er løken i sausen, eller krydderet)

Jeg antar at siden ho reagerer på melk, så reagerer ho også på andre meieriprodukter som yoghurt, kesam og cottage cheese?

Fordelen er vel at jeg kommer til å gå raskt ned i vekt.

Hva reagerer deres på?
 
Han reagerte på løk og kål i starten. Nå kan jeg spise løk igjen (ihvertfall i små mengder). Kål har jeg ikke forsøkt igjen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vet ikke om hun reagerer på noe jeg. Det hender jo hun har litt magevondt, men har ikke klart å se noe mønster.
Har du forsøkt å gi henne amme- eller fennikelte? Det gav jeg til eldste min.. Han fikk et par ml før hver amming.
 
Ja, det kan jo gå over! Håper det er tilfellet med egg og ost i alle fall.. Hvor gammel er din igjen?
7 uker i morgen.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg drikker ammete hver dag, og har også gitt til ho noen ganger uten at det har gjort noen forskjell.. Broren var lik, men han reagerte ikke på like mye.
 
Tror ikke hun reagerer på noe.

Har du prøvd vegansk sjokolade uten melk da? Kan jo hende det er melka i sjokoladen hun reagerer på. De selger det på rema hvertfall, står i allergihylla.
Jeg synes den er kjempegod:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min hadde en periode på et par uker hvor han hadde masse(!) magevondt. Greide ikke finne ut av hva han reagerte på (virka som det var bare generelt alt). Mye knip og ingen bæsj på dagesvis. Fikk fennikelte uten at det virka som det hjalp. Det gikk liksom bare over av seg selv. Nå har han mye luft i magen, men den kommer i det minste ut, og han bæsjer litt fler ganger om dagen, som normalt. Han ser ikke ut til å plages med magen. Kan jo hende det er noe som bare går over? :)
 
Hørtes utrolig slitsomt ut! Sikker på det er matvarene?

Her reagere hun på ingenting, og har generelt egentlig lite magevondt. Hun hadde et par kvelder, gav bitte litt malt og siden det har hun vært helt fin. Spiser absolutt alt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ganske sikker på at det skyldes maten, for de dagene jeg har spist "trygg" mat er ho blid og fornøyd hele dagen. Og skrikekulene stemmer liksom tidsmessig i forhold til når jeg spiste fy-maten. Men som nevnt, det kan jo gå over :) Problemet er også at jeg ikke spiser kjøtt, (jeg spiser fugl og fisk) så variasjonen uteblir litt kan du si.

Nei! Det går over snart! ;)
 
Huff, håper det går over! Min reagerer ikke på noen ting som helst, som jeg vet om :-)
 
Lille snuppa mi har også mye magevondt, ofte rundt 30 min etter mat. Samme hva jeg spiser, har prøvd å kutte ut alt noen dager. Er bittelitt bedre de dagene jeg er veldig forsiktig, men helt bra er ho aldri. Satser på at det går over rundt 3mnd når tarmene er bedre utviklet... 3 uker igjen ;)
 
2 måneder igjen her! :/ Men jeg får som sagt se på det som et ledd i å komme tilbake til startvekt ;) Og som motivasjon til å finne litt annen mat en det jeg spiser hele tiden..!
 
Joda, men er jo så mye de reagerer på av frukt, grønnsaker, melk, ost, egg osv. mulig noen reagerer på gluten og, så det blir jo et lite allsidig kosthold tilslutt :P men er jo veldig fint å komme ned til startvekt ja :)
 
Back
Topp