Baby pudder/ talkki

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Bruker dere pudder/ talkki ? Hvordan bruker man dette? Hvor ofte bruker man det? Og hvorfor ?
 
Bruker talkum innimellom, ja. Bruker det hvis jeg merker at poden er klam og rød enkelte plasser, på vei til å få utslett. Bare drysser det på :)
Har brukt det flere plasser enn bare i bleia, f.eks på halsen eller i albuekroken. Viktig å passe på at man ikke puster det inn da.
 
Bruker talkum innimellom, ja. Bruker det hvis jeg merker at poden er klam og rød enkelte plasser, på vei til å få utslett. Bare drysser det på :)
Har brukt det flere plasser enn bare i bleia, f.eks på halsen eller i albuekroken. Viktig å passe på at man ikke puster det inn da.
Er det talkum det heter ja :p ok, takk :D
 
Bruker lite av det om det ikke er nødvendig :) men bruker barnepudder
 
Ja, bruker det stort sett hver dag når han har bleie på seg. For å holde han tørr og fri for utslett
 
Jeg vil ikke bruke talkum og spesielt et merke. Har brukt potetmel med samme effekt for å dempe bleieutslett eller hindre at han får det. Skifter jeg bleie tidsnok, bruker riktig bleiemerke for sønnen min og str, så er det ikke behov for noe fancy :)
 
Aldri brukt, nei.
 
Har det i stellebagen. Bruker kun våtservietter når vi er ute og da pudrer jeg stumpen etter jeg har tørket. Så slipper jeg å ta bleie på en fuktig rumpe. Bruker apotekets allergi vennlige talkum.
 
Småen har slitt veldig med bleieutslett. Inotynol og sink funket ikke. Legen fant ikke ut av problemet. Men etter vi begynte med pudder daglig har vi fått bort problemet. Da vasker vi først. Pudrer han helt tørr i alle kroker og smører tynt lag med sink utenpå. Så vi må bruke det daglig. I nødsituasjon så bruker vi ikke.
 
Parfymefritt talkum.

Bruker det hvis huden er så sår at det er gått hull på huden - da skal man ikke smøre. Men det var sjelden på mine barn da. Brukte det mest under haka/halsen når de var babyer fordi de ble fuktige og fikk utslett. Eldste hadde en del valker på lår og armer og i armhulen som innimellom ble litt røde også.
 
Bruker ikke talkum da det er knyttet opp mot eggstokkkreft..
bruker heller potetmel om vi må bruke pudder, noe vi til nå igrunn ikke har trengt.
 
Back
Topp