Baby på intensivavdeling og baby hjemme.

Markk

Blir kjent med forumet
Sliter mye med dårlig samvittighet. Har en liten gutt på 3 dager som ligger i kuvøse på nyfødt intensiv avd. Han ble født i uke 31, og trenger da litt mere hjelp til forskjellige ting. Har også en 9 mnd gammel gutt hjemme. Ble skrevet ut av barsell idag, og har etter avtale med sykehuset besluttet og sove hjemme en liten periode til han lille kan begynne og spise av meg. Skal selvfølgelig ut til han på
Dagtid, men sover altså hjemme.
Merker at dette tærer på samvittigheten, for jeg føler jeg forlater babyen min.. Men så sitter jeg
Også med dårlig samvittighet ovenfor han hjemme, for han trenger mammaen sin han og.. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det her i en stund fremover.. Noen andre i lingnende situasjon?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber på nyfødt intensiv. Det du forteller sier alle mødre med flere barn at de sliter med. Dårlig samvittighet. Er du på sykehuset har du dårlig samvittighet for han hjemme og omvendt. Det kommer du ikke til å få gjort noe med. Den vil alltid være der. Du må bare gjøre det som blir best for deg og din familie.
Men når det er sagt, så har lillemann på sykehuset ikke bruk for deg på natta enda. Det kan fort endre seg, men nyt tiden du kan være hjemme.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar. Må jo bare gjøre det beste ut av situasjonen, men er kjempe vanskelig!

Uff, det høres veldig vanskelig ut, skjønner at du draas mellom de men snart har du nok minstemann hjemme og dere kan slappe av og bare være en familie igjen :) Han er nok i de beste hender :)

Hørtes ut som en veldig vanskelig situasjon å være i.Etter det jeg har hørt andre fortelle så er det helt vanlig med sånne følelser.
Jeg håper du snart har minstemann hjemme igjen.

Høres vanskelig ut :/ du gjør det som passer deg og din familie og da er det riktig :) den dårlige samvittigheten hadde nok vært der uansett hvordan du hadde gjort det. Lykke til

Tusen takk. Sover foreløpig hjemme for får ikke gjort så mye på
Sykehuset på natten! Men er her ofte om dagen:) så fort han skal begynne og amme så flytter jeg inn på avdelingen:)

Det høres ikke greit ut, og jeg tror nok de følelsene du har er helt naturlig. Gjør det du/dere føler er riktig der og da, og så håper jeg du får hjem minstemann snart så dere kan være sammen hele familien :-)

Back
Topp