Baby på fly. Erfaringer?

mariaen

Betatt av forumet
Skal ut å fly med lille på 6 uker.
Kan det være greit å ta med bilstol, eller er den bare i veien? Erfaringer noen?

Bilstol er jo kjempepraktisk når man reiser med så små, men da må du nok betale for et ekstra sete. Eller så kan flybaby være et godt alternativ, kan leies hos barnombord.no.

Hvor lang er flyturen? Jeg synes alltid det har vært mest lettvint med bæresjal, også å ha babyen på fanget... Ammer når flyet letter og lander.

Ha en bæresele/bæresjal, hvis lille virker å ha vondt i ørene: amm eller gi flaske for å utligne trykket i ørene.

Fløy selv med min når han var ca 6 uker, var en kort flytur på 45min bare, men han syns det var tipptopp og bare kjempe spennende.

Vi fløy første gang når jenta var ca 3 uker, fra Bergen til Trondheim, og det gikk supert! Hun lå i mine armer/på fanget mitt hele turen og hadde smokk under avgang og landing :) Nå er hun 14 mnd og vi har reist mye med henne, men aldri hatt med bilstol inn på flyet. Nå når hun har blitt større sitter hun bare på vårt fang. Vi reiste til Tyrkia på ferie nå i påsken, og da leide vi en flybaby på barnombord.no, men vi opplevde at den var litt for liten til henne - så den vil helt sikkert være super for dere om dere skal på en litt lenger flytur :)

Hadde med myk vognbag. Hun var 4 uker og sov faktisk hele turen på 4 timer :-D :-D

Flyturen er på bare 30 min ;) etter det dere har svart, tror jeg at jeg lar bilstol bli igjen hjemme :) bæresjal it is!

Skal du kjøre buss/bil ville jeg tatt den med. Hvis ikke ville keg bare brukt bæresele.

Gutten min var 5 uker når vi fløy (en time hver vei), hadde han i ergoselen. Var veldig enkelt og greit.

Ikke når vi satt i flysete, for da var han festet i selen min med egen flysele du får på flyet.

Var det jeg tenkte på ;) når jeg leste virka det som baby satt i den på flyet...

Brukte også ergobaby når vi reiste i påska på flyplassen. Heilt genialt :-)

Vi har reist (og reiser) mye med frøkna, hun var 5 uker første gangen. Vi har aldri har bilstol med, jo mindre der er å drasse med seg jo bedre. Har alltid hat henne i bæresele!

Plutselig er det ikke plass til bilstolen ombord, da sender de ned under flyet. Så får den slag og da ville ikke jeg brukt sete igjen.

Brukte bæresjal da jeg reiste med en på seks uker, følte ikke noe behov for bilstol. Var Bare en time flytur da og skyss med bilstol på hver side av flyturen

Jenta på snart 3 har vært på noen å 20 flyginger... første da ho va 6 uke, vært 2timers lange tura alle gangan nesten, men også lengre...aldri hatt med bilstol, sitt fint på fanget og fått flaske under start og landing :) Bæresela var gullverdt hele d første året, så greit å ha armene fri på flyplassene til baggasje osv....

Vi reiste med vår da han var 3 mnd, vurderte bilstol men fant ut at denne var høyst unødvendig da man får eget belte til babyen. Bæresele derimot er et must etter at vogna er sjekket inn.

Back
Topp