Baby på eget soverom...?

L91

Andre møte med forumet
Når kommer dere til å legge babyen på eget rom?
Har noen erfaring fra tidligere barn om bedre søvn når babyen sover alene?

Hei, 

Vi har nettopp lagt lille gutten vår på 4 måneder på eget rom. Og det er helt fantastisk. Både mor far og barn sover mye bedre. Og han kan ligge å bable om morningen før vi står opp, og mor og far får litt lengre søvn om morningen. Helt fantastisk <3 Anbefaler det sterkt hvis det lar seg gjøres.

Vi la lillingen på eget rom for 3 uker siden :-) han sover mye bedre, å det gjør vi som foeldre også :-) I tillegg spiser han mye grøt på kvelden så når vi legger han rundt kl 19-19-30 sover han helt til 3-3.30 før han vil ha en flaske til :-) når vi hadde han på vårt rom var han konstant urolig å ville bare opp, ha mat, sove i 10-15 min å samme regla. Det ble alt for slitsomt, å nå finner han roen mye bedre selv :-) både dag og natt. Anbefales hvis du opplever det samme :-)

Tusen takk for svar :-) Jeg ligger hele tiden å våker og er redd hun skal våkne av hver minste lyd om natta, så tror vi legger henne på eget rom så får kanskje jeg sove bedre også. Syns det er litt skummelt å legge lillegullet helt alene, men det skal nok gå fint ;-)

Men en ting til; Når tenker dere å bytte over til sportsvogn? Jeg må gjøre det nå for hun nekter å ligge når hun ikke sover. Jeg kan ta opp en støtte i bagen, men da sitter hun helt oppe, og det skal de vel ikke før de sitter selv. I sporsvognen kan du jo justere på ryggen. Hun blir 5mnd om ca en uke.. Føler det er litt tidlig, men heller det enn hylskrik på tur :)

Vi la eldste på eget rom når hun var 8 mndr, jeg var ikke klar før det, men da våknet hun når vi la oss/snudde oss i seng osv, så vi måtte flytte henne. Mini kommer på eget rom når hun ikke spiser på natten lenger og når jeg er klar (vil ha henne så baby som mulig så lenge som mulig :P)

Vi hadde andre natta på egent rom nå, å hun sover såå mye bedre!

Vi har alt byttet til sportsdelen, har en sånn citybag og den blir for trang når voksiposen kommer oppi.. så nå er det bare sportdelen som er på..

Da lurer jeg på en ting; dere som har lagt barna på eget rom - ammer dere? Synes det høres fryktelig tungvint ut. Men fristende med litt mer stabile netter. Lillemann her er ganske urolig om natta, bæsjer, skal ha mat, snur og vender på seg...slitsomt!!

Jeg har flaskebarn :-) Så jeg og mannen bytter på å gi mat :-) Han spiser som regel 2 ganger på natten, av og til kun 1, så er ganske greit :-)
Jeg bruker ikke sportsvogn enda, han koser seg i vogna, sover alle lurene der, så håper jeg ikke trenger å bruke sportbagen før vår/sommer :-)

Vi la henne på eget rom da hun var 2 1/2 mndr før jeg sov lensmannsøvn og våknet av lydene hennes. Våknet jo å trodde hun skulle ha mat, men hun sov søtt. Hun sov natta da vi flyttet henne, og når jeg ammet henne tok henne med i senga vår og amma der. Ikke noe problem, måtte uansett opp for å skifte på henne. Nå gir jeg henne ei flaske ved senga hennes i 5-tiden. Sitter da gåen kontorstol. Så er det bare å legge henne ned igjen og hun sover til halv 8. Vurderer å skifte til sportsdelen snart vi å, for hun vil ikke ligge i bagen når hun er våken. Kan ha full liggestilling, så det vil gå greit. Men hun får sett litt mer når hun er våken. Er trinnløs justering, så hun kan liggesitte. Blir jo slik i både bilstol og vippestol.

Jeg ammer.. det er selvfølgelig mer lettvindt å ha henne på rommet med meg, men det var godt å legge henne på egent rom. Da får jeg og min kjære litt tid alene på soverommet

Knerten vår kommer på eget rom til sommeren.
Sånn det er nå er det ingen av oss som plages med å dele rom. Han får grøtog ei flaske når han legger seg ca kl. 19,og sover da til mellom6 og 7 på morgenen. Så jeg vil ikke stresse han ut fra vårt soverom enda,så lenge det funker at han ligger inne hos oss :)

Vi la gutten vår på eget rom da han var 8 uker :-) Det ble en helt annen søvn på mor og far. Han har alltid fått MME og begynte å sove 12 timer fast hver natt da han var ca 3 mnd. :-)

JEe samsover med barnet mitt fortsatt, og tør ikke legge han på eget rom før han blir større. Jeg er sikkert litt hysterisk, men jeg er så redd for at noe skal skje ham, og liker derfor å ha ham nær. Han legges i vogna kl 19 for kvelden, sover der ved siden av senga mi frem til alt mellom kl 23-02.00. Får da mat(ammer) og er noen ganger våken en time, før han sover videre  (sover da i senga sammen med meg)til 6-7 om morgenen.
Er nok ikke noe problem å  bytte til sportsvogn nå nei, det blir jo som en vipestol .Bytter nok snart vi også :)

Appelsinpiken skrev:
Da lurer jeg på en ting; dere som har lagt barna på eget rom - ammer dere? Synes det høres fryktelig tungvint ut. Men fristende med litt mer stabile netter. Lillemann her er ganske urolig om natta, bæsjer, skal ha mat, snur og vender på seg...slitsomt!!

Jacob kom på eget rom når han var, hm... ja... 6 dager gammel vel..Og har vært der siden.. Netter han har vært strevsom og våknet mye har jeg tatt ham inn i sengen, men ellers har jeg en egen ammestol stående på rommet hans.. Det fungerer fjell!

Back
Topp