Baby på eget rom?

mamma_til_trym

Betatt av forumet
Hvor tidlig lar dere baby sove på eget rom? Storebror var 5 mnd da han fikk eget og sov som en stein fra første natt. Det var ikke fordi vi ikke ville han ble så lenge, men vi hadde ikke optimalt med plass tidligere. Vi flyttet inn i huset vårt da og han fikk eget rom fra dag 1. Men nå står jo rom og seng klart så da må vi jo ta stilling til når han skal begynne å bruke det. En del av meg tenker så tidlig som mulig, mens en annen synes det er veldig lettvint og amme i min seng og slippe å våkne helt. Hvilke planer har dere for dette? Tenkte kanskje å avvenne han med å sove i vår seng først, og det flytte han etterhvert som han får søvn rytme i egen seng.

Her begynte lille å sove på eget rom fra hun var 2 uker :) det har gått kjempe bra :) vi har gjesteseng/sofa der inne så jeg ligger der å ammer på natta :) funker supert dor oss og vi sover bedre alle sammen :)

Storesøster sov på eget rom fra 1 dag...

Blir ikke eget rom med det første her. Vi må nesten ha det framtidige rommet hennes til gjester og storesøster som er her noen helger i mnd. inntil videre. Storesøster blir nok å sove inne hos henne når hun får det, men det må bli når lille sover hele natta og har større behov for eget.

Her begynte lille å sove på eget rom fra hun var 2 uker :) det har gått kjempe bra :) vi har gjesteseng/sofa der inne så jeg ligger der å ammer på natta :) funker supert dor oss og vi sover bedre alle sammen :)

Storesøster sov på eget rom fra 1 dag...

Har du da babycall på slik at dere hører kidden? Har lurt på dette selv, og spurte hs om det. Hun sa de burde sove på rommet til hun er et år. Da fikk jeg sjokk.

Har du da babycall på slik at dere hører kidden? Har lurt på dette selv, og spurte hs om det. Hun sa de burde sove på rommet til hun er et år. Da fikk jeg sjokk.

Vi har babycall med kamera og vi kan høre henne ;) rommet er 3 meter fra våres... Gjorde samme med storesøster og det gikk strålende, ingen av oss sover godt med baby på rommet, våkner av hver minste knirk :(

jeg mener også det ikke er nødvendig for babyer å sove hos foreldrene... Og dette med krybbedød har jeg aldri skjønt, at risikoen er mindre om barnet sover hos mor og far? Da må vi jo se på henne hele tiden da... Og det gjør vi jo ikke...

Kunne godt tenkt meg at lille sov på det egne rommet sitt. Men nå om dagen vil hun ikke en gang ligge i babynestet sitt. Kun på brystet til far hun vil sove.. Er litt redd for å prøve også pga det med krybbedød. Men som 2+1+1<3 skriver så er det jo ikke helt logisk, eller?

Synes egentlig det er litt enkelt og greit om natten, siden hun er så lett tilgjengelig når hun ligger i sengen vår. Men vi har jo kjøpt bedside crib til å ha på siden, og har hele barnerommet hennes klart - så ALT annet var jo egentlig planen enn å ha henne oppi med oss.. :o

Tror det blir lenge til. :p Rommet hennes er ikke klart heller. Storesøster flyttet vi da hun var ett år.

Han får nok tidligst eget rom til høsten, men så lenge vi begge får sove, så blir han nok liggende til han er ca året

1 år, det er ikke aktuelt! Et par måneder kan være greit, men både vi og baby sover bedre hver for oss er vår erfaring fra storebror. Og vi har i tillegg babycall med flere kamera så vi får inn begge guttene på samme mottaker uten problemer.

For meg var også 1 år helt uaktuelt!! så jeg fikk helt sjokk da hun sa det. Men tenkte også med meg selv at er det et tips jeg ikke skal følge, så er det det. Jeg også tror at både hun og vi har det bedre med å sove på hvert vårt rom. ;)

Storesøster var 10mnd når hun flyttet på eget rom. Blir nok det samme med lillebror:-)

Vi hadde storesøster inne hos oss det første året og kommer til å gjøre likt med lillebror :-) Prøver å følge de fleste anbefalingene da jeg regner med at det er basert på fakta og ikke synsing :-)

Storebror på to har svært få netter på eget rom :p vi trives med å ha han i senga vi ❤️ han er jo så skjønn ❤️❤️❤️

Sent from my iPhone using BV Forum

Når hun blir stor!!!

Venter nok til han er nærmere 1 år. Jeg er ikke trygg på å høre pust og slikt gjennom en babycall, og vil følge retningslinjene så godt jeg klarer:)
I tillegg har vi ikke flere soverom igjen :P så vi er på utkikk etter hus ;)

Mine to eldste la vi på eget rom ved 4-5 mnd alder, og kommer nok til å gjøre det samme denne gang:)

8 mnd med storebror, for da flyttet vi inn i leiligheten her og fikk et rom til han. Blir ca samme med lillesøster, da vi ser etter hus nå:-)

Hadde nok ikke flyttet henne på en god stund om vi hadde hatt muligheten. Syns det er trygt å ha henne i nærheten og praktisk med tanke på amming om natten :-)

Back
Topp