Baby på eget rom =bedre søvn ?

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Har desember-barna flytta på eget rom enda?

Mammaen min sier at vi får bedre nattesøvn om vi flytter lillemor inn på eget rom. Ho har begynt å våkne når vi legger oss og da sovner ho ikke før det har gått 2-4 timer. Har det noe for seg å gjøre som mamma sier i dette tilfellet?
 
Har desember-barna flytta på eget rom enda?

Mammaen min sier at vi får bedre nattesøvn om vi flytter lillemor inn på eget rom. Ho har begynt å våkne når vi legger oss og da sovner ho ikke før det har gått 2-4 timer. Har det noe for seg å gjøre som mamma sier i dette tilfellet?
Vet at det fungerer for mange.
Vi har ingen planer om det enda, for rommet hennes ligger i en annen etasje enn vårt soverom. Kjenner meg lang ifra klar for det enda :p
 
Vet at det fungerer for mange.
Vi har ingen planer om det enda, for rommet hennes ligger i en annen etasje enn vårt soverom. Kjenner meg lang ifra klar for det enda :p
Her har vi alt på et plan og 1,5 meter mellom romma. Så avstand er ikke problemet her, men blir slitsomt om jeg må opp 100 ganger i timen liksom.
 
Her sover vi på samme rom enda. Synes det er mest praktisk i forhold til nattamming:)
Hun våkner ikke når vi legger oss da.
 
Jeg hadde ikke orket det hvis du ammer mye i løpet av natten, men tenker at det er jo bare å prøve og se. I verste fall får dere bare flytte henne inn igjen til dere? Med nr 2 så flyttet vi henne inn på eget rom ganske tidlig, sikkert rett før 6 mnd eller noe. Hun sov best alene. Nr 1 sover fremdeles best sammen med noen (hun er 8 nå..), så hun sov vel på eget rom fra jeg sluttet å amme da hun var rundt 1,5 år. Sistemann kommer til å sove på vårt rom til han sover natten igjennom. Han må dele rom med storesøsteren.
 
I utgangspunktet har mi aldri spist på natt. Det er noe vi har begynt med i det siste. Tror vi prøver i natt, funker det ikke flytter vi bare senga inn til oss igjen
 
I utgangspunktet har mi aldri spist på natt. Det er noe vi har begynt med i det siste. Tror vi prøver i natt, funker det ikke flytter vi bare senga inn til oss igjen
Lykke til i natt :)
 
Han sover inne hos oss, men nattammingen har avtatt endel i det siste og han er nå bare opp å ammer 1 gang. Så jeg lurer på om lilletrille snart er klar for eget rom. Men etter 3 år med oppussing er vi ikke helt motivert for å renovere rommet hans enda :p
 
For oss ble det mye bedre søvn når hun flyttet på eget rom (4 mnd gammel). Rommet er bare noen meter fra oss så vi hører henne godt. Hun begynte å våkne flere ganger pr natt enn hva hun hadde gjort og jeg følte at hun våknet bare vi snudde oss i sengen. Når hun sover på eget rom våkner hun stort sett en gang pr natt. Litt mer stress å gå ut av sengen for å amme, men verdt det når det ble ferre oppvåkninger. Noen netter har hun vært urolig og da har jeg tatt henne med inn til oss i sengen, men stort sett går nettene bra og for oss er eget rom en god løsning. Lykke til :)
 
Hvordan gikk det? :)
Vi feiga ut.. Vi skal snart ha overnattingsgjester på det rommet, og da må ho inn til oss igjen .. Men frister å prøve fort som fy. For ho våkna med en gang jeg la hodet på puta i går.
 
Her er det motsatt, jeg legger meg når hun våkner.

Vi samsover, og har ingen planer om annet rom på lenge
 
Min sønn er født i mars'15, og sover fremdeles inne hos oss.
Han våkner også av og til når jeg/vi legger oss (mannen sover ofte på babyrommet pga snorking :p), men kan like gjerne våkne av seg selv.
Jeg sover MYE dårligere hvis vi bytter plass, og jeg sover uten babyen, så det er ikke nødvendigvis sånn at søvnen blir bedre av å flytte babyen. ;)
Dere kan jo prøve å se om det er annerledes hvis kun pappaen legger seg der, som ikke lukter melk.
Vet mange babyer våkner mindre bare av at mamma og pappa bytter plass i sengen.
 
Back
Topp