Baby på biltur..

Escuro

Forumet er livet
Vi lurer litt på nåår det er 100% forsvarlig å dra Milan med til besteforeldre? Tar ca 3 timer å kjøre, så vi tenkte utsette det lengst mulig. Vi har besøt oldemoren som bor 1,5 t unna, og da dro vi jo tur-retur med 5-6 timer mellom.

Noen som har vært på langtur? Vil gjerne høre erfaringer.

Det var jo ikke lange reisen da. Det er jo fullt forsvarlig så lenge dere har pause så Milan får komme ut av bil setet. Hadde vært verre om dere skulle helt til Oslo eller noe. Jeg ville tatt det i påsken jeg!!!

vi kjørte 2,5 time i strekk da mathias var en uke gammel.. jordmor sa da (før vi reiste) at når dte bare var snakk om en gang innimellom så var det ikke farlig å ha han sittendes så lenge på en gang. hun mente det var verre for han å bli vekket og tatt ut og inn av bilsetet hele tiden[:)] han sier ifra hvis han har ubehag[:)]

Vi skal på hytta i påsken og det tar ca. 2 timer å kjøre. Var der en tur forrige helg og da sov lille i bilstolen sin hele veien, inkludert en stopp på butikken. Så lenge det bare er en gang i blant og dere stopper ved behov så ville ikke jeg lat være å dratt iallefall [:)] 

Kor lenge de kan sitte sammenhengede??

Hei. Har vore på tur til Åsane i dag. Guten vår sov frå me reiste til me kom igjen, tre timar.. Han sat i bilstolen heile turen, men eg passa på å løfte han opp i ryggen kvar gong bilen stod i ro. Han søkk jo litt saman i stolen.

Ellers har me prøvd oss på 1 1/2 timars turar, og det går fint.

ORIGINAL: Macette

Det var jo ikke lange reisen da. Det er jo fullt forsvarlig så lenge dere har pause så Milan får komme ut av bil setet. Hadde vært verre om dere skulle helt til Oslo eller noe. Jeg ville tatt det i påsken jeg!!!

enig med denne fruen...
bare dere tar pauser så er det ingen problem..

Jeg kjører ned til Ankitas besteforeldre en gang i uka jeg ;) Det tar ca 2 timer hver vei...  Men vi pleier som regel og overnatte der slik at vi tar returen neste dag ;) Hun våkner om hun vil ut...noe som er skjelden..   Går kjempe flott det! Hun elsker bilen og setet hun :)

ORIGINAL: Amaryllis
jordmor sa da (før vi reiste) at når dte bare var snakk om en gang innimellom så var det ikke farlig å ha han sittendes så lenge på en gang. hun mente det var verre for han å bli vekket og tatt ut og inn av bilsetet hele tiden[:)] han sier ifra hvis han har ubehag[:)]

Helt enig i denne! Jeg ser ikke noe problem i det. Og vi kjører jo så og si 3 timer annenhver helg (fredagen og lørdagen] og passer bare på at når vi kommer halvveis så stopper jeg og går ut å sjekker han. Sover han fint og ikke gir noe tegn på ubehag så kjører jeg videre! [:D]

Vi skal reise til mamma i påsken nå og det tar 5 timer, så lenge vi tar oss god tid og stopper når snuppa vil ha mat går det kjempe fint :) har snakket med hs om dette og hun sa at hun sover når hun vil det og gir lett lyd om det er noe hun vil [;)]
så det går nok bra å kjøre bil med de små, så lenge det ikke er hverdags kost liksom [:)]

det er nok ingen problem og så lenge man ikke kjører så lange turer hver dag er det ikke noe problem

Tror kanskje det er endel som misforstår det med baby og bil. Det er ikke det at de skal bli urolig om turen er lang. Det er det at en baby ikke har godt av å  sitte fastlåst i et bilsete over lengre tid. Samme gjelder vippestol o.l der babyen er i en fixert posisjon. Ikke bra for kroppen. Derfor en skal ta pauser på lengre turer og ta babyen ut av bilsetet. Dette gjelder selvfølgelig lengre turer i bil, og en skal heller ikke la babyen sove i en vippestol.

Back
Topp