Baby på 8 måneder har plutselig begynt å våkne på natten.

Snapple

Andre møte med forumet
Vi har en gutt på 8 måneder som siden han var 3-4 måneder gammel har sovet hele natten uten oppvåkninger.

De siste ukene har han derimot begynt å våkne flere ganger på kveldstid der han ligger og sutrer. Han får smokken, og sover som regel litt til før han kan våkne igjen.
Den siste uken har det eskalert, og han har begynt å våkne rundt midnatt og da vil han ikke sove igjen heller. Vi prøver det meste. Han får vann, smokke, sang og de fleste triks er utprøvd. Han roer seg uansett ikke før han får en flaske melk (dette er noe vi prøver å unngå). Vi har også flyttet han tilbake fra sitt eget rom til reiseseng på vårt eget rom i tilfelle det kan være at han har begynt å få litt seperasjonsangst. Jeg avsluttet permisjonen min nettopp..

Vi tenkte først at det var tenner. Han hadde nemlig hele tre tannfrembrudd på en uke like før jul, og dette kan sikkert være noe av årsaken. Han er også tett i nesen og litt småforkjølet.

Er det noen som har opplevd noe lignende som har noen gode tips? Vi legge han rundt 18.30 hver kveld, og han sover som regel tungt frem til midnatt.

Takk på forhånd
 
Jeg ville gitt han den flaska.

Mor til to gutter
Hvorfor unngår dere en flaske melk?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app


Hvorfor unngår dere en flaske melk?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app[

Vi gir ham flasken, men vil jo helst ikke gjøre nattmåltidet til en vane nå, som han har greid seg uten mat på natten siden han var tre måneder.
Det gjør sikkert ikke noe for noen netter, så vi har gitt ham mat de nettene han har vært urolig ja. Men vet jo ikke hvor lenge vi bør holde på med det heller?
Vår erfaring er også at han blir urolig i magen om han får mat på natten.
 
Min klarte seg uten mat en stund også, men nå er han i en mer aktiv periode, og våkner og vil ha mat. Jeg har bestemt meg for å gi han det, men vi prøver selvfølgelig alt annet først. Jeg ville ikke holdt tilbake flasken om det virker som det er det han vil ha, iallefall når han er så liten..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Min klarte seg uten mat en stund også, men nå er han i en mer aktiv periode, og våkner og vil ha mat. Jeg har bestemt meg for å gi han det, men vi prøver selvfølgelig alt annet først. Jeg ville ikke holdt tilbake flasken om det virker som det er det han vil ha, iallefall når han er så liten..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app


samme tenker jeg. Ofte så har en baby på 8mnd behov for mat på natten.





Mor til to gutter
 
Min klarte seg uten mat en stund også, men nå er han i en mer aktiv periode, og våkner og vil ha mat. Jeg har bestemt meg for å gi han det, men vi prøver selvfølgelig alt annet først. Jeg ville ikke holdt tilbake flasken om det virker som det er det han vil ha, iallefall når han er så liten..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg er enig! Jeg Holder ikke tilbake flasken om han virker sulten. Våkner har f.eks kl 4 på natten nøler jeg ikke med å gi mat. Det er noe annet når han våkner mellom kl 22 og 24. Regner med at det bare er en periode. Er bare redd for at skal venne seg til å få mat på natten bare for å få det.
Har hørt at våkennetter kan skyldes utviklingssprang, og at det rett og slett er at de sover lettere pga alle de nye inntrykkene. Det har som sagt også vært noen tannfrembrudd de siste ukene, samt litt forkjølelse. Han roer seg når han får ligge på rommet vårt også, så kanskje har han et større behov for nærhet nå.
 
Vet du ! Siden han roer seg med flaske er han tydelig sulten, så gi han flaska. Skjønner ikke at folk på død og liv skal nekte barna sine den flaska bare fordi de selv vil unngå det ! Ja, så sier fagpersoner at de liksom ikke trenger noe på natta etter 6 mnd. Det gjør meg dritforbanna
! Noen barn trenger faktisk det !
 
Som sagt; Jeg har alltid gitt flaske på natta de gangene han har våknet, og i perioder vet jeg at han har hatt behov for det. Det er ikke det som er problemet mitt heller. Denne gangen synes jeg ikke at han virker sulten når han våkner,og det ser ut til at det er ubehag som holder ham våken. Han viser ikke tegn til sult før han har vært våken i et par timer. Dette er en gutt som er veldig glad i mat og som aldri har takket nei til mat uansett hvor mett han egentlig er. Flaska handler altså mye om kos for han. Om jeg gir ham mat med en gang han våkner, tar det likevel lang tid før han roer seg ned og sovner. Han får mat på natten om han viser at han er sulten, men ser jo ikke noe poeng i å gi mat når han ikke er sulten.
 
Vet du ! Siden han roer seg med flaske er han tydelig sulten, så gi han flaska. Skjønner ikke at folk på død og liv skal nekte barna sine den flaska bare fordi de selv vil unngå det ! Ja, så sier fagpersoner at de liksom ikke trenger noe på natta etter 6 mnd. Det gjør meg dritforbanna
! Noen barn trenger faktisk det !
Som sagt; Jeg har alltid gitt flaske på natta de gangene han har våknet, og i perioder vet jeg at han har hatt behov for det. Det er ikke det som er problemet mitt heller. Denne gangen synes jeg ikke at han virker sulten når han våkner,og det ser ut til at det er ubehag som holder ham våken. Han viser ikke tegn til sult før han har vært våken i et par timer. Dette er en gutt som er veldig glad i mat og som aldri har takket nei til mat uansett hvor mett han egentlig er. Flaska handler altså mye om kos for han. Om jeg gir ham mat med en gang han våkner, tar det likevel lang tid før han roer seg ned og sovner. Han får mat på natten om han viser at han er sulten, men ser jo ikke noe poeng i å gi mat når han ikke er sulten.
 
Back
Topp