Baby på 3 uker som sovner ved puppen.

Proudmom

MamaBear
Gutten min sovner på puppen etter han har spist en del (men ikke spist seg skikkelig mett) Han våkner av og til når jeg legger han oppi senga si igjen, og vil da spise mer. På natta sovner jeg av og til selv når jeg ammer han. Hvordan kan jeg venne han av med dette? Og hvordan skal jeg holde meg våken selv på natta, slik av han ikke sovner med puppen?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Du skal for all del ikke venne ham av med dette!

Han er 3 uker, han skal ha den nærheten!

Samsov om natta, så spiser han og du sover ;)

Er ikke noe problem at hAn sovner ved puppen altså ;)

Kommer det ikke til å bli noe problemer i seinere tid i og med at han sovner på puppen?

Isåfall er dette supre nyheter. For det er flere som har sagt at det må han ikke få lov til. Jeg har ikke opplevd noen problemer enda. Utenom at han våkner av og til. Men da gir jeg han bare mat flere ganger. Da sovner han igjen.

Kommer det ikke til å bli noe problemer i seinere tid i og med at han sovner på puppen?

Isåfall er dette supre nyheter. For det er flere som har sagt at det må han ikke få lov til. Jeg har ikke opplevd noen problemer enda. Utenom at han våkner av og til. Men da gir jeg han bare mat flere ganger. Da sovner han igjen.

Altså, begge mine har sovna ved puppen til de var henholdsvis 7 og 13 mnd. Ikke vært noen problemer her altså ;-)

Så ikke bry deg om alle som har en mening om det. Stol på dine egne følelser rundt det og gjør det som passer dere best. Det viktigste er søvn for dere alle. :-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Husker jeg syntes det var rart og litt trist når gutten vår sluttet å sovne på puppen, bare nyt det så lenge det varer. I den perioden du er i nå, er det nærhet, trygghet og kos som gjelder.

Slutter han å gjøre det av seg selv? Det er jo kjempe koselig med den nærheten. :)

Tobias ♥ 02.06.14

Slutter han å gjøre det av seg selv? Det er jo kjempe koselig med den nærheten. :)

Tobias ♥ 02.06.14
Det gjorde jenta mi. Sovnet ved den, og plutselig spiste hun, var ferdig men våken, og da kunne jeg bare legge henne ned, så sluknet hun.

Min baby hadde gulsott så jeg måtte puske han på øret/kinnet stadig vekk for at han ikke skulle sovne lenge før han var ferdig å spise, men han kunne altså sovne etter ett minutt eller så. Etter to uker spiste han i 20-30 min av gangen, og da lot jeg han selvsagt sove. :)

Jeg puppet han i søvn om kveldene til han var nesten ni mnd. Null problem å avvenne han dette da jeg gjorde det gradvis ved å koble han av rett før han sovnet og deretter tidligere og tidligere. Verdens enkleste å legge i dag, så slapp av og kos deg med amming og sovende baby. :)

venter barn nummer to 03.03.15

Så bra! Godt å høre at det ikke er noe problem å avvenne de. Han har blitt mye flinkere å ta tutt. Så nå når han sovner bytter eg ut pupp med tutt. Sånn at han sovner med den. Så det funker avogtil. :-) Ikke alltid. Men eg har sluttet å høre på enkelte familiemedlemmer som maser om at han ikke må sovne på puppen. Føler meg mye roligere nå. :-)

Tobias ♥ 02.06.14

Ammer mi også i søvn. Ho er 4 mnd nå og begynner selv å koble seg av før ho sovner :) så lenge det ikke er stress for deg gjør det ingenting, koos deg med bebisen din <3

Gutten min sovner på puppen etter han har spist en del (men ikke spist seg skikkelig mett) Han våkner av og til når jeg legger han oppi senga si igjen, og vil da spise mer. På natta sovner jeg av og til selv når jeg ammer han. Hvordan kan jeg venne han av med dette? Og hvordan skal jeg holde meg våken selv på natta, slik av han ikke sovner med puppen?

Når de er så små så syns jeg ikke du skal tenke så mye på det.

Jeg måtte avvenne min baby med å sovne på puppen nå når hun ble 6 mnd. Det var fordi hun var avhengig av den for å sovne og sove. Hun måtte sove sammen med meg og ammes i søvn omtrent hver time. Jeg skal snart begynne i jobb + fikk veldig vondt i ryggen av det, og lite søvn - så hadde ikke noe valg. Sier ikke at det blir sånn for deg, men det er min erfaring med det.

Fikk beskjed om å "knipe" babyen litt i kinnet slik at hun våknet og spiste seg mett:) dette fungerte og hun var veldig fornøyd :)

TuMmY LoVe

Har prøvd å knipe han i kinnet, flippe litt på øret hans. Massere han i håndflaten. Men ingenting av det har hjulpet. Men nå har han blitt flinkere å spise mer før han sovner. :-)

Tobias ♥ 02.06.14

Min sovnet også ved puppen leeenge men ble god og rund likevel:) Pjusket litt på han osv for å vekke men hjalp sjelden. Han ammet heller oftere og tømte puppen mer effektivt ganske fort:) Avvente seg selv med soving til pupp da han var 10-11 mnd og det gikk bare fint.

Back
Topp