Baby og søvn

Bkno3184192

Flørter med forumet
Jenta mi er 5,5 mnd og har egentlig sovet godt, vertfall andre del av natten. Hun har alltid våknet ofte på kvelden, dvs at hun våkner ca 1 gang i timen frem til kl 23-24, da tar hun natt og sover vertfall noen timer i strekk.
Siste mnd har hun begynt å tulle med søvnen og jeg orker rett og slett ikke mer.. hun våkner minst 1 gang i timen mellom kl 19-07 og sovner ikke uten puppen i munnen. Hun bruker ikke smokk og tar ikke flaske. Vi har begynt med fast føde, men det går sakte fremover. Det samme gjelder på dagtid, hun sover kun i sengen, til puppen. Max 45 minutter om gangen.

Jeg er alene 5 uker i slengen, og har 1 barn til å ta meg av, så det er helt krise at jeg sover så dårlig. Jeg kan ikke legge meg ned på på dagtid, fordi barnet har ferie fra bhg. Jeg tørr ikke kjøre bil fordi jeg føler meg konstant fyllesyk.

Vi samsover. Hun nekter å sove i vogn..

Jeg tror at hun ikke klarer å finne søvnen igjen uten puppen i munnen, for hun spiser ikke, bare sutter litt før hun sovner igjen.
Må jeg rett og slett lære hun å sove selv?
Noen tips fra andre mammaer? Hvor mye skriking må jeg regne med? Ville dere ha ventet en uke til pappan kommer hjem, eller ville dere gjort det asap?

Jeg har ingen problem med å amme på natten, men nå føler jeg det har gått litt over stokk og Stein

Jeg har samme problem med mi på 4 mnd. Hørte podcasten til Caroline Lorentzen hos Foreldrerådet fra 17.feb -20, og leste om søvntips i lillemini-appen, etter tips i ei gruppe. Vi er nå på dag 3 hvor hun sovner uten pupp for natta. Kan ikke si så mye mer da vi nettopp har starta, men ganske sikker disse to tingene er det som vil hjelpe her. Sender deg en god klem <3

Back
Topp