Baby og kjøretur

Malene_91

Andre møte med forumet
Hei alle sammen!
Jenta mi er 10 dager, og i morgen skal vi ut på kjøretur da vi skal å ta nyfødt-bilder. Det som er er at det vil ta en time og ti minutt ca å kjøre dit. Det jeg da lurte på er om dere vet noe om hvor mange pauser vi burde legge inn på turen (en vei), og evt hvor lang disse pausene burde være?

Jeg ville nok kjørt i et strekk, så lenge ikke det blir noen protester. :)

Enig med orly... Kjør t evnt våkner :p eller håp ho sover hele turen:hilarious: men de små liker ofte sove i bilen... Så lenge de er mette og tørre :D bare ikke lag milkshake :p da kommer d opp igjen:hilarious:

Jeg ville kjørt i ett. Vi kjørte på juleferie da storebror her var 2mnd. Hadde tenkt å stoppe en gang i timen, men så ikke vitsen når han sov. Så kjlør på til hun evt våkner :)

Hadde også kjørt i ett strekk, så lenge at babyen ikke gir uttrykk for ubehag.

Okei. For jeg har hørt at man må ta mange stopp for det er ikke bra at de sitter så lenge i ett strekk i den bilstolen

Okei. For jeg har hørt at man må ta mange stopp for det er ikke bra at de sitter så lenge i ett strekk i den bilstolen
Det går helt fint en gang i blant, så lenge de ikke viser tegn til ubehag. :)

Vi kjørte lit over 40 mil her for en uke siden, da kjørte vi to timer før vi hadde et langt stopp med ungen ute av bilstolen; nye to timer med ny pause osv :-) Valgte to timer fordi det passet godt med amming og at vi da stoppet i byer istedenfor i hutiheita :-)

Det er ikke noe problem for babyen å sitte i bilstolen i 2-3 timer, så lenge de ikke gir uttrykk for ubehag. Men de bør få strekt skikkelig på seg når man først stopper. Som HønseLovisa skriver, så er det veldig kjekt å ta stoppene i forbinnelse med måltider :)

Back
Topp