Baby og julaften vekke.

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Vi skal ikke feire jul hjemme i år, mest sannsynlig. Har baby som da er straks 10 mnd. Hvordan gjør man det med soving og slik? Kan godt være jeg lager et større problem ut av det enn det er. Men, han legger seg kl 19. Umulig å holde ham våken noe særlig lenger. Maks 20. Der vi skal feire er det ikke plass til noe reiseseng eller noe. Vertene foreslo at vi kunne bare ta med vogna og legge ham i den. Problemet er bare at han sovner ikke inne i vogna (foreløpig), må ut og trille. Liker heller helt ærlig ikke tanken på at han skal ligge ute i evt kulde på julekvelden. Er ikke aktuelt for vertene å flytte julefeiringa til litt tidligere heller, slik at vi ikke hadde blitt for sene og bare kunne holdt ham våken.
Vi har også alltid slitt med søvnen hans. Aldri sovet mer enn maks 4 timer sammenhengende, og det er ytterst sjeldent. Som regel 2 timers intervaller. Så ser for meg at dette kan bli interessant å skulle drive å flytte ham fra vogna og over til bilstolen og så i senga. Merker jeg blir litt matt av tanken, og får mer lyst å feire hjemme. Med eldste gjorde vi det, så da var det ikke noe problem.

Last edited:
De har kun et soverom, og der tar dobbelsenga hele rommet omtrent. Ikke sjans å få plass til reiseseng. :|
Kan han ikke ligge i dobbeltsengen da?

Vi har alltid feiret jul borte. Barna (da de var på den alderen), ble lagt enten i vogn eller i en seng.

De har kun et soverom, og der tar dobbelsenga hele rommet omtrent. Ikke sjans å få plass til reiseseng. :|
Kan dere ikke lage soveplass i sengen da?

Hadde blitt hjemme om vertene hadde vært så vanskelig at mini ikke får låne dobbeltsenga noen timer..

Kan dere ikke lage soveplass i sengen da?
Kan han ikke ligge i dobbeltsengen da?
Det er jo selvsagt en mulighet. Skal prøve å tenke ut en niftig måte å gjøre det trygt på. Han er en skikkelig klatrer, allerede funnet ham på bl.a stuebordet. Og er selvsagt noen cm rundt senga slik at det akkurat går an å gå rundt - ergo ikke trygt å legge ham rett ned. Så viktig med gode stengsler, evt. Takk for tips. :)

Vi har jo ofte gjort som vi vil og tilpasset oss og baby etter det med soving borte osv osv, men allikevel føler jeg vertene ikke akkurat er villige til å få det å funke for dere, så da hadde jeg holdt meg hjemme :) kan ikke dere har feiringen?

Hadde blitt hjemme om vertene hadde vært så vanskelig at mini ikke får låne dobbeltsenga noen timer..
Akkurat den løsningen har aldri vært oppe for diskusjon enda, satser på de ikke har noe imot det. :)

Vi har jo ofte gjort som vi vil og tilpasset oss og baby etter det med soving borte osv osv, men allikevel føler jeg vertene ikke akkurat er villige til å få det å funke for dere, så da hadde jeg holdt meg hjemme :) kan ikke dere har feiringen?
Har foreslått det, men de er ekstremt hjemmekjære. Bare to voksne + hans foreldre og muligens oss med våres barn som skal feire der. Så hadde helt klart vært det letteste for oss. Foreldrene hans kunne fint ha kommet hit og. Får prate litt mer med dem, tror jeg.

Vi er hjemme julaften men på nyttårsaften når vi har vært borte har vi tatt med reiseseng og lagt ned mini der til vanlig tid (den har stått på alt fra vaskerom til gjesterom) også har vi bært han over i bilen når vi skal hjem. Har alltid fungert veldig fint. Men i dette tilfellet synes jeg vertskapet høres litt vrang ut og hadde nok holdt meg hjemme :p

Etter hva jeg forstår av innlegget er det dere som skal sove i denne dobbeltsengen i det lille rommet.
Hvordan står den i rommet?
Dersom den står langs veggen midt i rommet (som er vanlig) hadde det vært mulig å skyve den slik at den står i et hjørne og det blir mer plass på den andre siden slik at dere kanskje får plass til enten en reise seng eller vognbagen?

Etter hva jeg forstår av innlegget er det dere som skal sove i denne dobbeltsengen i det lille rommet.
Hvordan står den i rommet?
Dersom den står langs veggen midt i rommet (som er vanlig) hadde det vært mulig å skyve den slik at den står i et hjørne og det blir mer plass på den andre siden slik at dere kanskje får plass til enten en reise seng eller vognbagen?
Nei, vi skal ikke sove der. Er kun et soverom i leiligheten, det er vertskapet som sover der. Vi må hjem på kvelden. Skal bort der idag og måle litt. :)

Hadde nok prøvd å få til noe på deres soverom. Vi skal bort men hytta er i nærheten og sover der med baby på 11 mnd. Men vi ber opp folk med barn på hytta og gjort det til jul. De blir altid prioritert og er reiseseng der til de som trenger det. Broren til mannen rydder soverommet til han og samboer hvis vi skal komme for at barna skal kunne sove der inne hvis det trengs. Men skjønner dilemmaet ditt med senga. Min er 10 mnd og det hadde vært umulig uten en løsning. Men min eldste sov stille til hu var over året.

Forresten i campingvogna henta vi en sprinkelseng av tre som lå på finn gratis og lagde en form for rekkverk av sidene på senga. Da fikk eldste sovi i underkøya uten å dette ut. Bruker resten av senga som peisgitter på hytta. De andre man får kjøpt av peisgitter hadde dekt kjøkkenet der.

Har enten hatt reiseseng eller vogna med. Men har latt vogna da stå på soverommet evnt i gangen.

Back
Topp