Baby og ingen bil

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
noen som har det slik? Hvordan er det? Hva om dere som har bil mister den, hva ville det gjort for dere?

Vi har bil bruker den til handling og til å komme oss til besteforeldre osv i helgene

Hadde ikke bil da vi fikk storesøster. Klarte oss fint siden vi bodde i byen da og hadde alt i gangeavstand, men litt pes til helsestasjonen, var 5 km dit. Og når vi skulle på familiebesøk måtte vi haike med familien. Så flyttet vi ut på bygda, og like etter forsvant butikken, da ble det strax pes. Fikk kjørt opp begge to og fikk tak i bil da vesla var ca halvannet-to år. Her vi bor nå hadde vi slitt, går "ingen" busser, 4 km til matbutikk, og 3,7 mil til by.

Vi har begge lappen og hver vår bil. Hadde blitt kronglete om bare en av oss mistet bilen, så tør ikke tenke på hvordan tilværelsen uten bil hadde blitt. Bor landlig til, og kollektivtransporten her er helt laber [emoji14]

Vi har "bare" én bil, og den bruker mannen min til/fra jobben.
Vi bor i gangavstand fra bhg, skoler, butikker, helsestasjon, og lege, så sånn sett klarer vi oss uten bil.
Mannen hadde kommet seg til og fra jobb også, men han måtte tatt kollektivt, og gått et stykke, og alltid vært tidlig på jobb, og kommet sent hjem ettersom at togene går én gang hvert skuddår, og bussforbindelse er et fremmedord her. :P

Hvis vi ikke hadde hatt bil måtte vi nok ha flyttet. Her går det buss bare et par ganger om dagen. Og det er langt til butikker og div. Mannen hadde ikke kommet seg på jobb, ikke jeg heller når jeg skal tilbake. Samt to eldre søsken som skal ut på ulike aktiviteter hvor vi er avhengig av bil. Vi kunne til nød klart oss med en bil, men hadde vært utfordrende det også

Vi har en bil hver da bf har lang vei til jobb og vi må kjøre ca. 10 km til butikk/helsestasjon. Hadde vi ikke hatt økonomi til 2 biler kunne det vell til nød gått med en, selv om bussforbindelsen ikke er den beste :)

Har bil nå men hadde ikke det med første og det var helt forferdelig! Gikk riktignok buss, men et stykke til bussstoppet og ikke noe glad i å ta buss. Men gjorde det når jeg skulle på besøk, trening eller babysang, resten av tida var vi hjemme. Følte meg virkelig begrenset av å inke ha bil:/

Vi hadde hver vår bil men solgte min ifjor sommer. Ser ikke vitsen med to biler for oss. Nå deler vi på en bil. De dagene jeg ikke vil ha den,kjører samboer på jobb. Vil jeg bruke bilen så går eller sykler han, vi bor ganske nært jobben :) Bor ganske sentralt, så klarer meg uten bil, men vi bor oppå en bakketopp, og ikke alltid det frister å gå den opp! [emoji14]

Hadde vi mista bilen hadde vi vel fått ny på forsikring [emoji14] Uaktuelt å ikke ha bil, selv om det går masse busser her og vi kan gå til tbanen.

Vi er uten bil nå pga den er til reparasjon og det går helt fint siden vi bor 3 min unna sentrum så vi er egentlig ikke avhengig av bilen, men den er grei og ha og jeg vil ikke kvitte meg med den akkurat :p

Her hadde jeg dødd litt uten bil :p Dårlig kollektivtransport i området og mange bakker :p Hadde sikkert blitt sprek da :hilarious:

Back
Topp