BABY og HUND

smil

Blir kjent med forumet
Vi har hatt en bortskjemt "baby" av en cocker spaniel i snart 6 år og nå er vi veldig spent på hvordan det skal gå når lillegutt kommer til verden. Noen med erfaringer? Noen tips om hvordan vi bør "håndtere" baby-hund situasjonen. Har hørt at noen sier at man bør ta med en gulpeklut på sykehuset som babyen ligger på og ta den med tilbake til hunden før babyen kommer hjem slik at han får snuse og bli kjent med den nye lukten?!

Jeg har ikke hund selv, så jeg vet ikke akkurat hva som er lurt å gjøre. Må nok kanskje regne med at hunden blir litt sjalu i begynnelsen uansett.
Jeg fant en artikkel om en familie som hadde hund og fikk baby da, kanskje den er til noe hjelp?
http://www.biodyr.dk/Artikler/femina.htm

Jeg har en Jack Russel Terrier som har vært min baby i 3 år, helt til nå, 10. mai. Jeg tok med en bæsje-bleie hjem, denne la jeg på gulvet før jeg hentet inn babyen! Da jeg hentet babyen var han veldig interessert i å snuse og fikk gi babyen et lite sleik på hodet! Etter dette har det gått helt fint så langt. Snakk med en positiv stemme til hunden og IKKE GLEM hunden. Integrer den fortsatt, ha den på fanget i ledige stunder og gjør ting med den som du også gjorde tidligere. F.eks. fortsetter du å gå turene (innimellom iallefall), gi hunden mat, lek som før og det viktigste av alt: IKKE si NEI til hunden hver gang den nærmer seg babyen. Da vil hunden til slutt oppleve babyen som noe negativt!! Husk å la den få snuse daglig på babyen, og lær hunden at den hører til i huset nå. Hunden må allikevel forstå at babyen er over den i rang!
Vi har hatt hunder i hele oppveksten min fra jeg var 3 år. Har alltid gått bra,- bare ikke glem hunden oppi alt!! LYKKE TIL

Takk for tips![:)] ja, vi må nok passe på å gi hunden oppmerksomhet også....han blir vel som en sjalu storebror![:D]
Håper det går bra......

Hei!

vi har også en meget borskjemt hund.. kan si jeg er veldig spent.
vi har også fått noen tips, så vi får se om det funker.. vi ble anbefalt å ta med et teppe på sykehuset, eller en "klut" ell noe.. la barnet ha det hos seg.. dagen føre vi skal hjem så tar pappan det med hjem til hunden, og lar hun få det.. da venner hun seg til lukta. la det da bli hunden sitt, la hun ha det i buret, kurven eller noe..

noen sa også at vi kunne ta med hunden opp, og ha henne i bilen så kunne jeg gå ut og hilse på, for de baby luktene var også hos meg. men er ikke alle det er så veldig lett for da, og ta hunden med opp og la den være i bilen. pappane er jo sikkert der oppe ganske lenge..

Flere som sier at hunder skjønner når det er baby på gang, noen som har hørt om dette??

spent på hvordan dette med hunden kommer til å gå jeg altså:)

Er i samme situasjon jeg også. Har en tre år gammel labrador, han er kjempesnill med andre unger men folk sier at hunder kan reagere anderledes når det kommer en permanent baby i hus. Har latt han få være med på ting som inkluderer babyen. Blant annet har han vært med å skrudd sammen babysenga, snuser på ting og tang som vi har kjøpt inn. Han vet at noe er i gjære[:D] men tviler på at han forstår hva som skal egentlig skje. De rådene jeg har fått på bla canis.no og omplaseringvest.no er å gjøre det samme som før, la han få turene sine, treningen sin etc. Og la han bli med på stellet til babyen, bli med inn på badet og se på når babyen får ny bleie etc etc. Det går nok bra skal du se. Vi får holde noen tråder når babyene kommer til og utveksle erfaringer[:D]

ja hu her og har vært med på ting når vi har ordnet det...hu snuser på alt som er:)vi har også latt endel av tingene stå fremme nå, sånn at hun blir kjent med det..rart det skal være så spennende å snuse på sånne ting, at det er mere spennende enn når vi kommer med ting til oss hjem..for det driter hun langt i,men akkurat ting til babyen er hun veldig opptatt av... rare greier det her:)

Kanskje de vet mer enn vi tror, av og til hvis jeg har glemt å lukke døra til barnerommet så kan jeg finne bikkja sovende der inne. Han har aldri sovet der før. Og han er egentlig veldig selskapssyk og pleier ikke å gå opp i 2 etasje for å sove?? Rare dyr..[:D]

Back
Topp