Baby og hund.

KarinaL

Andre møte med forumet
Vi har en border collie/golden retriver tispe på snart 10 måneder som sover inne på soverommet sammen med oss.

Det jeg lurer på er om det er dumt at hun fortsetter og sove der etter babyen blir født?

Har det noe og si i forhold til allergi?

vil jo helst ikke stenge henne ute i gangen men babyen sitt beste kommer jo først!

Jeg har 2 katter som sover på soverommet med oss, men jeg skal begynne å avvenne de noen mnd før babyen kommer. Babyen skal vel helst utsettes minst mulig for dyr pga allergi, så tenker at det er greit at soverommet er fritt for kattehår og sånn :)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har også hund. Jeg mener at hunder ikke har noe på soverommet å gjøre, baby eller ikke baby, så jeg ville absolutt funnet en annen plass å ha hunden om natta. Her i huset er soverom og bad totalt hundefri sone.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ok.....
Det er ditt valg men hjalp ikke spesielt på spørsmålet mitt:)

Jeg skjønner at du har lyst at hunden også ska sove på rommet, vi har nettop fått våres hund til og såve rett utenfor døra på soverommet. Vi også hadde hunden på soverommet, oppi senga eller i buret, alt ettersom :p hun er allergi vennlig ig ikke røyter, men hun merket på meg at jeg var gravid og skulle passe på med og ligge oppå meg hele tiden, det klarte jeg ikke. Så vi begynte litt og litt med og flytte buret nermere døren og til slutt ut i gangen. Nå går hun automatisk inn i buret sitt og legger seg når vi skal legge oss :) når jeg tenker over det så syns jeg egentlig dette er det beste når da ungen kommer og skal sove på siden av meg. Når jeg må gi mat til ungen så slepper jeg at det kanskje er en hund i veien. Og i tilleg får både ungen og hunden litt fred fra hverandre. Du vet vell aldri hvordan det vill gå? Men du må finne ut hva som passer for deg og dine rutiner. En hund skal jo plutselig ikke bli stengt ute. Hvis du bestemmer deg for at hunden skal sove i gangen må du begynne med dette før ungen er født, og allerede har lagt en rutine på det :) mitt tips til deg :)

Da yngste sønnen var 6md kjøpte jeg en liten valp. Den sov sammen oss og babyen på rommet vårt. Jeg leste en artikkel en sted at barn som har hund/dyr hjemme er 30% mindre syke enn barn uten dyr. Vet ikke helt hva det har å si altså.. Men jeg har ikke noe problem med å ha dyr på samme rom som baby'n :)

Fikk vårt andre barn i oktober. Har en schæfer og hun ligger enda på gulvet halvveis under senga ;) Må alltid ha døren åpen pga storebror så er ikke til å unngå at hun kommer inn. Dessuten så har de vel forsket på d at å vokse opp i hjem med husdyr minimerer risiko for allergi?:-) Hadde bare latt henne sover der jeg, bare ikke i senga ;) ...Sniker fra oktober

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg skjønner at du har lyst at hunden også ska sove på rommet, vi har nettop fått våres hund til og såve rett utenfor døra på soverommet. Vi også hadde hunden på soverommet, oppi senga eller i buret, alt ettersom :p hun er allergi vennlig ig ikke røyter, men hun merket på meg at jeg var gravid og skulle passe på med og ligge oppå meg hele tiden, det klarte jeg ikke. Så vi begynte litt og litt med og flytte buret nermere døren og til slutt ut i gangen. Nå går hun automatisk inn i buret sitt og legger seg når vi skal legge oss :) når jeg tenker over det så syns jeg egentlig dette er det beste når da ungen kommer og skal sove på siden av meg. Når jeg må gi mat til ungen så slepper jeg at det kanskje er en hund i veien. Og i tilleg får både ungen og hunden litt fred fra hverandre. Du vet vell aldri hvordan det vill gå? Men du må finne ut hva som passer for deg og dine rutiner. En hund skal jo plutselig ikke bli stengt ute. Hvis du bestemmer deg for at hunden skal sove i gangen må du begynne med dette før ungen er født, og allerede har lagt en rutine på det :) mitt tips til deg :)

Min ligger på gulvet ved siden av meg og passer på<3
Hun orker ikke ligge i sengen for der er det for varmt:P

Har prøvd og ha henne ute i gangen men syntes så synd på henne der jeg flyr ut og inn hele natta når jeg må tisse:P

Da yngste sønnen var 6md kjøpte jeg en liten valp. Den sov sammen oss og babyen på rommet vårt. Jeg leste en artikkel en sted at barn som har hund/dyr hjemme er 30% mindre syke enn barn uten dyr. Vet ikke helt hva det har å si altså.. Men jeg har ikke noe problem med å ha dyr på samme rom som baby'n :)

Ikke noe allergi?:)

Vi har en tibber som var 1,5 år når mini ble født. Han sover i sengen vår om nettene :p trur ikke hund er allergifremkallende, men jeg vet at du kan få allergi om du har katt. Men hørt det motsatte om hund :p Men vet ikke om dette stemmer.

Vi har nå hatt hunden i sengen siden mini ble født, og han er sjelden sjuk.
Vi skulle i utgangsounktet ikke ha hunden i sengen, men nå ble det nå sånn.

Ingen allergi til nå, og tviler på mini får det.

Det viktigste er vel at det ikke blir noen store endringer i regler for hunden i det babyen kommer slik at den blir sjalu.

Sniker fra sept. Her hadde vi hund og barn på samme rom som oss. Hunden hadde fast plass foran skapet og ungen på andre siden av rommet. Funka fint ungen er ikke allergisk og vi har en annen type hund nå en da. (Den vi har nå ,ligger ikke på rommet) men en ting ble gjorde til vanne når jeg stod opp på natta med ungen var og hilse på hunden og ville han være med og lage flaske så fikk han det. Tusla etter meg hvor jeg gikk på natta.

Sent from my 1038QCW using BV Forum mobile app

Vi driv me trekkhunda, har traffa ned pga småbarn så no har vi bare 14 pluss en pointer ( innehund) ingen hund på soveromme, men ongan disponeres førr hund stort sett heile tia.. Ingen me allergi.. En på snart tre og en på snart fem!!

Jeg har to små hunder som sover i sengen og har gjort det hele tiden, men når de er hos mamma så sover de i bur om natten så håper de godtar det her også etterhvert. Blir vell trist og ikke ha de i sengen og i armkroken lengre, men det blir ikke plass til de og en baby i sengen. :) Når det kommer til å la hundene akseptere det nye familiemedlemmet så skal vist det og kaste ned den første bæsjebleien i gulvet til hunden og la den få ta det gjøre at hunden aksepterer den lille og godtar baby'n bedre :P

Hei :) har også en røytfri og allergifri hund. Har hatt han snart i 8 år, vært en vane hos meg også å ha han inne på soveromme oppe i senga sammen med meg. Så er veldig tungt og skal lære han opp å ligge i buret på gangen etter 8 år i seng!
Men skal begynne og venne han på og ligge på gangen for når prinsen kommer så vill jeg ikke at hunden skal vær inne på soverommet
Pga dårlig luft og diverse. Så tror det er viktig og holde dyr unna soveplassen til babyen ! :)
Men lett blir det ikke, det skal jeg støtte deg i :)

Vi har også hund, elghund/border collie. Sover på rommet vårt i egen seng. Har lyst å vende han til å sove utenfor rommet før babyen kommer. Vil heller ikke ha hår flygende på rommet hvor babyen skal sove. Men usikker på hva sambo vil :-P

Hei:) vet ikke om jeg kan svare på spørsmålet, men vi har rottweiler som vi også hadde på rommet det første leveåret til hunden. Oppi senga å alt men vi slutta med det for å sove bedre. Var fælt di første daga men så gikk det bra:) jeg personlig mener at det ikke er noe problem hunden er på rommet. Ungen skal jo sove i stua der hunden er å. Gutten min på 9 mnd krabber i hundehår hele dagen( støvsuger hver dag altså) men han har aldri tatt skade av det. Leste i ett baby blad en gang at barn som lever fra di er født i ett dyrehjem har mindre sjangse for allergi å at di faktisk tåler ting som hår å div bedre enn barn fra hjem uten dyr.

Back
Topp