Baby og bryllup.

Trultan

Gift med forumet
Har blitt invitert i bryllup. Da er lillegutt tre mnd. Hadde dere latt andre passe 3mnd gammal baby mens du var i bryllup? Gruer meg litt... (trur ikke det er ønskelig å ha babyer med skjønner dere.)

Hehe. Er det første ungen? I så fall hadde jeg ikke greid det. Alle deretter; javisstfaen ;)

ja hadde ikke sysnt det var noe problem:) men ikke hvem som helst som hadde fått passe da..besteforeldre eller andre som kjente babyen min veldig godt. men du kan jo eventuellt ha barnevakt noen timer da. at dere er med på middag og slik, men gjerne går hjem i 11-12 tiden:) man må jo ikke drikke i et bryllup om man ikke vil.

KristineBirgitte skrev:
Hehe. Er det første ungen? I så fall hadde jeg ikke greid det. Alle deretter; javisstfaen ;)

Hehe.. Nei er unge nr 2:-) Gruer meg litt pga dersom han er lik søstra si, som ble total vanskelig i 3mnd alder. (han er litt vanskelig nå..) Ingen enn meg eller pappan som kunne ha henne. Og om han vil ta flaske:) Ellers har jeg ingen problemer...godt å komme bort litt ja. Og håper evt svigermor vil passe han:)

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Og hvis ikke brudefolket forstår at man må ha med seg en så liten baby, hadde jeg iallefall IKKE gått. 

Jeg fatter ikke hvorfor ikke en baby kan være med....Men jeg hadde nok kunnet levne til noen av søstrene mine eller noe, men hadde nok ikke vært der så lenge.

Pappa passa guten min da han var 2 mnd for at eg kunne gå i ein 30.årsdag, men det var berre eit par timar, og han tok flaske, han sov gjennom heile greia :o)
Syns det er rart at du ikkje kan ha med babyen da, har du spurt? Er jo ikkje akkurat noko bry med å ha ein så liten ein i selskap.

Jeg hadde ordnet barnevakt og reist ja, hadde sikkert ikke drukket da men kost meg uten barn.

Jeg tok med frøkna i bryllup da hun var 4 mnd, hun var med hele kvelden. Når jeg tenker på det nå skjønner jeg nesten ikke at jeg gadd. Jeg satt pal på samme sted hele kvelden mens de andre drakk seg fulle, og jeg hadde ingen mulighet til å dra derfra heller før de andre dro, for det var så langt unna der vi bodde og vi skulle ta maxitaxi (og vi var blakke og jeg hadde ikke lappen heller, og var ikke kjent der). Vi hadde ingen som kunne passe da, siden vi ikke var hjemme, og frøkna tok ikke flaske heller, så jeg hadde virkelig ingen alternativer. :p

Det var mamma sitt bryllup, og jeg koste meg veldig lite pga. babyen, det var bare slitsomt fra begynnelse til slutt. 

Så jeg har full forståelse for både å ta med babyen, eller å skaffe barnevakt.

Last edited:
Vi lot knøtte være hos søsteren min noen timer på kvelden da han var 3 måneder og vi var bedt til kaffen (ca 15 min hjemmefra med bil). Men da vi giftet oss sa vi at de som hadde babyer som var så små kunne ha de med siden alle var invitert på middag :))

Ulempen er at dette bryllupet er langt borte fra oss. (en time) svigermor kan kanskje ha han. Hinta til bruden av at dersom han ikke tok flaske og var urolig med andre, så kunne jeg ikke komme. Fikk til svar av at "det greier du, har to måneder på å over øver oss på" (han var en måned gammal). Ho sa ingenting om jeg kunne ta han med..så dersom han ikke tar flaske så går jeg ikke....

Jeg har full forståelse for at brudeparet ikke ønsker babyer i bryllupet sitt. Jeg vil ikke ha det i mitt om jeg noen gang skal gifte meg, ønsker at det skal være en dag og fest for voksne. Det er jo en dag hvor brudeparet skal være i fokus, og en liten baby vil alltid ta endel oppmerksomhet. Jeg hadde nok prøvd å få barnet til å ta flaske, og fått barnevakt til han. Håper det ordner seg for dere :)

Hadde bryllupet vært rett i nærheten av barnepasset vårt, så kunne jeg kanskje ha vurdert det, men jeg hadde ikke gidda å "trent opp" ungen på flaske bare for å kunne dra i bryllup.
Vi skal i bryllup når vår lille er 2-3 mnd, og jeg sa enkelt ifra om at jeg ikke kom dersom ungen ikke kunne være med. Ser ikke hvorfor det skulle være noe problem for brudeparet? Slår ungen seg vrang, går man jo bare ut med barnet litt...

Jeg ammet hele tiden da guttungen var 3 måneder og hadde derfor tatt med babyen! Er jo bare å gå ut om babyen gråter/ om man må amme osv. Han sov hvertfall så mye på dem tiden at det ikke hadde vært noe problem!

jeg hadde tatt med babyen eller droppa det. Jeg hadde ikke risikert ammingen og "begynt" med flaske pga et bryllup.

2x 24November skrev:
jeg hadde tatt med babyen eller droppa det. Jeg hadde ikke risikert ammingen og "begynt" med flaske pga et bryllup.

Hadde ikke reist nei..

Jeg hadde med min datter i bryllup da hun var 19 dager gammel. Gikk fint, men vi dro hjem tidlig også.
Også denne gang skal vi i bryllup når enten jeg er veldig høygravid eller har en veldig liten baby med. Vi skal i bryllup 5 dager før terminen denne gang.
Jeg hadde tatt med barnet i bryllup og dratt hjem tidlig. Da min datter var med i bryllup var jeg forlover også.

Back
Topp